Promocija knjige “Zlato i tamjan – Kritički osvrti na politiku i religiju” u Prozoru

tačno.net
Autor/ica 29.11.2016. u 17:24

Kulturno-sportski centar Prozor – Rama u suradnji s Narodnom knjižnicom Prozor – Rama organizira promociju knjige “Zlato i tamjan – kritički osvrti na politiku i religiju” autora Drage Bojića, bosanskog franjevca, teologa i publiciste, u izdanju Centra za kritičko mišljenje i portala Tačno.net.

Promocija će se održati u petak, 2. prosinca 2016. godine od 18,00 sati u Domu kulture u Prozoru.

O knjizi će uz autora govoriti: prof. dr. Enver Kazaz i  Franjo Šarčević urednik portala Prometej.

Rekli su o knjizi:

“… Ako je uopšte moguće govoriti o remek-delima u novinskom izdavaštvu, onda je ovaj list Franjevačke provincije Bosne Srebrene, posle gašenja splitskog nedeljnika Feral Tribune, bio jedino preostalo remek-delo na prostoru bivše SFRJ – najpronicljivije, najotvorenije i sasvim originalno mesto međureligijskog dijaloga i intelektualne i moralne solidarnosti slobodnomislećih intelektualaca različitih uverenja, čiji se zajednički motto sažima u dve izvrsne rečenice samog Drage Bojića: “Nacionalizam i fundamentalizam su negacija vjere. Oni su zapravo njekanje i Boga i čovjeka.” (Zlatko Paković)

“Drago Bojić kroz ove zapise nama govori o banalnosti zla zadnjih šest godina; zla koje mrzi čovjeka kao takvoga, kao slobodnomislećeg, kritičkog pojedinca, mrzi svakoga ko želi da izađe iz okova kolektiviteta koji mu se nameću“, kazao je kulturolog.” (Srđan Šušnica)

„Ova knjiga je za mene knjiga angažiranog humanističkog intelektualca u onom tradicionalnom, staromodnom i skoro zaboravljenom smislu, a kad to kažem mislim na najbolju moguću angažiranost jer netko tko je takav ne može nekritički propitivati stvarnost i ne dovoditi u pitanje taj vladajući poredak“… Pozicija Drage Bojića je u tom smislu sokratovska, kada Sokrat kaže da će radije biti u zavadi sa cijelim svijetom nego sa samim sobom. To, Bojićev slučaj, otvara i govori o pitanju intelektualnog morala u najboljem smislu riječi, govori o iskrenom razgovoru čovjeka sa samim sobom jer moral je unutrašnja stvar svakog čovjeka. Ovdje se radi o spremnosti da se otkaže poslušnost autoritetu ukoliko bi slušanje autoriteta bilo u neskladu sa samim sobom. (Viktor Ivančić)

“Ova knjiga predstavlja jednu hrestomatiju, rekao bih, vrlo jasnih, preciznih ukazivanja, upozorenja i objašnjenja o načinima na koji nacionalizam u sprezi politike i crkve nanosi dugotrajne, gotovo nepopravljive šteta građanima Bosne i Hercegovine”… U ovakvom ambijentu ovakvog društva ljudi poput fra Drage Bojića su rijetki i zlata vrijedni. Nekako sam uvjeren, ma koliko pretenciozno ovo bilo iskazati, da bi fra Dragom vrlo zadovoljan bio i sam papa Franjo. Kako zbog načina na koji vjeru svjedoče i jedan i drugi, tako i zbog činjenice da bi se među mnogim vjerskim liderima u Bosni i Hercegovini, napose i katoličkim, papa Franjo osjećao užasno – usamljenim.” (Senad Pećanin)

Knjiga je imala uspješne promocije u Mostaru, Jajcu, Korčuli, Sarajevu, Zagrebu i Beogradu.

tačno.net
Autor/ica 29.11.2016. u 17:24