FTV i RTRS: Udruženje građana zvano Ustavni sud BiH?

tačno.net
Autor 10.12.2015. u 14:22

FTV i RTRS: Udruženje građana zvano Ustavni sud BiH?

Dok je u dnevnicima FTV-a fokus bio na neprovođenju odluka državnog Ustavnog suda, RTRS insistira na tezi o “još jednom udruženom napadu bošnjačkih političara i predstavnika međunarodne zajednice na Republiku Srpsku”

Piše: Gordana Katana, analiziraj.ba

FTV: Profesionalno i uvjerljivo

30. novembar – 6. decembar 2015.

NEŠTO KAO FIKUS: Odluka Ustavnog suda BiH kojom je 9. januar, Dan RS, oglašen neustavnim, događaj je koji je na političkom planu obilježio proteklu nedjelju u BiH.

Urednici FTV-a ovaj događaj iskoristili su kako bi otvorili pitanje koliko se u BiH uopšte poštuju i izvršavaju odluke najviše državne pravosudne instance. Novinarka Aida Salčinović u Dnevniku 2 od 30. novembra istraživala je zašto se u slučaju neizvršavanja odluka Ustavnog suda BiH niko ne sankcioniše iako je to kao krivično djelo predviđeno Krivičnim zakonom BiH.

TAMO GDJE SU SRBI OSTALI: Kako u praksi izgleda neprovođenje odluka Ustavnog suda BiH, i to punih 14 godina, ukazano je u Dnevniku 2 petog decembra, na primjeru Hercegovačko-neretvanskog kantona. Naime, tamošnje vlasti ni do danas nisu promijenile kantonalni ustav i tako provele odluku Ustavnog suda BiH o jednakopravnosti konstitutivnih naroda. Slijedom čega građani srpske nacionalnosti i danas imaju status “ostalih”.

ŽIVOTNA HRONIKA NAĐE RIĐIĆ: Već smo navodili da u centralnoj informativnoj emisiji federalne TV urednici daju značajan prostor svakodnevnim problemima građana. Izdvajamo prilog novinarke Nađe Riđić o problemima građana Travnika koji su odlučili da ne koriste usluge gradske toplane. Novinarka ukazuje kako izgleda kada se ostvarenje najbanalnijih prava nađe u kolopletu administracije koja odgovornost prebacuje s jedne na drugu instituciju. Sve preko leđa građana, naravno. (Dnevnik 2, treći decembar, urednicaAmra Zaklan)

IZDVOJENO

Ukazivati na posljedice evidentno je lakše nego na uzroke pojava. Često i novinarima. Zakon o zaštiti i dobrobiti životinja koji je u Federaciji BiH na snazi već dvije godine nije zaživio u praksi u Velikoj Kladuši. To znači da ne postoji ni azil za pse lutalice koji su dužne izgraditi lokalne zajednice. Niko, pa ni novinari, nije se pitao zašto to nije urađeno. Otuda su i suvišne rečenice novinarke Aide Štilić da su psi u Vrnograču slobodniji od učenika koji tu pohađaju osnovnu školu. (Dnevnik 2, drugi decembar, urednica Amra Zaklan)

PLUS NEDJELJE  

Novinarka Adisa Ibrahimović iskoristila je budžet Federacije BiH za 2016. godinu kako bi tematizirala problem sve veće zaduženosti, na kojoj će dobrim dijelom počivati i budžet za narednu godinu. Novinarka je istražila stanje zaposlenosti, posrnulih javnih preduzeća, strukturu budžeta i otvorila pitanje ko će i kako postojeće i nove kredite vraćati. (Dnevnik 2, treći decembar, urednica Amra Zaklan)

MINUS NEDJELJE

Nijedan prilog ne možemo uvrstiti u ovu rubriku.

OCJENA 8

 

RTRS: Ima li predsjednika u dnevniku?

30. novembar – 6. decembar 2015.

POKER PREDSJEDNIKA: I ovonedjeljni monitoring počinjemo pitanjem: Koliko je predsjednika RS-a Milorada Dodika dovoljno jednom dnevniku?

Već smo ukazivali na potrebu uredništva centralne informativne emisije Javnog RTV servisa RS-a da gledaocima o svim događajima prezentuje Dodikove stavove. Izdvajamo Dnevnik 2 od četvrtog decembra, urednika Momčila Ostojića. U četiri prva izvještaja gledaoci su u prvom plan imali stavove predsjednika Republike Srpske.

NA BRANIKU OTADŽBINE: Odluka Ustavnog suda BiH o neustavnosti Dana RS mobilisala je novinare RTRS-a. Pa su ponovo svi stali na branik otadžbine. Zajedničku izjavu srpskih političkih lidera kojom su odbacili odluku Ustavnog suda BiH i njihovu izradu zakona o Ustavnom sudu sublimirala je u svom izvještaju novinarka Nada Veletić. Uz već ustaljenu praksu novinara RTRS-a da sve komentarišu. Tako Veletić s krajnjim cinizmom navodi da je potpredsjednik Narodne skupštine RS Senad Bratić “mirne i hladne glave pozvao da se sankcioniše neprovođenje odluka Ustavnog suda BiH”. Te zaključuje kako je RS “dvadeset puta osjetila gorčinu provođenja tih odluka uključujući i odluku o ravnopravnosti konstitutivnih naroda koja je udarila u temelje ustavnosti entiteta”. Kaže novinarka javnog servisa RS-a. Pitamo se da li je to javno izražavanje nezadovoljstva što su uz Srbe i Hrvati i Bošnjaci u RS-u ravnopravni narodi? (Dnevnik 2, četvrti decembar, urednik Momčilo Ostojić)

PREZENTER, REPORTER, NOVINAR: Da li je ponavljanje majka znanja, a gledaoci Dnevnika 2 učenici? Neminovno pitanje, jer nema drugog obrazloženja za konstantno korišten obrazac za najavu događaja koje uredništvo tretira kao vijesti dana. Tako sadržaj izvještaja u kratkim crtama najavljuje prezenter, potom uz tek rečenicu više to čini reporter, da bi u konačnici isti sadržaj bio predstavljen i u izvještaju novinara.

IZDVOJENO

Vijesti iz crne hronike nalik su kao jaje jajetu. Pljačke, napadi, bačene bombe… Novinari na terenu neposredno nakon događaja. Škrte izjave policije, još rjeđe izjave žrtava takvih napada. I onda se poseže, i to samo radi minutaže izvještaja, za izjavama susjeda. Koji u pravilu nikada ništa nisu ni vidjeli ni čuli. No, to novinarima ne smeta da ih i po nekoliko imaju u svojim izvještajima. (Izdvajamo Dnevnik 2 od četvrtog decembra, urednik Momčilo Ostojić)

PLUS NEDJELJE

Iako izvještaj novinara Antonija Popovića ni po čemu nije spektakularan, izdvajamo ga zbog činjenice da se i RTRS-u desi da progovore o problemima građana za koje odgovornost snosi vlast. Novinar je upozorio na bahatost administracije grada Banja Luka prilikom izdavanja građevinskih dozvola. Kolateralna šteta gradnje na neadekvatnom i nepripremljenom terenu građanina čija kuća prijeti da se uruši, kao što se to desilo i sa ulicom ispod nje.

MINUS NEDJELJE

Novinarka Branka Kusmuk ne odustaje od manira komentarisanja svakog događaja o kojem izvještava. I nastavlja lošu praksu da od njenih stavova i opservacija gledaoci jedva da mogu razabrati šta je događaj o kojem govori. Izdvajamo izvještaj emitovan u Dnevniku 2 trećeg decembra, urednika Momčila Ostojića. Konferenciju za novinare visokog predstavnika Valentina Inzka novinarka je začinila konstatacijom da je “Inzko pokazao elementarno neznanje”. Potom osvrt na raniju odluku Ustavnog suda BiH s konstatacijom da su “apelacije štetne po RS nosile ime Izetbegović”.

OCJENA 1

KOMPARATIVNA ANALIZA

Monitoring centralnih dnevnika entitetskih javnih emitera još je jednom pokazao kako se isti događaji, u političkom smislu značajni za BiH, mogu tretirati na različit način. Ovog puta to je bila već spomenuta odluka Ustavnog suda o neustavnosti Dana RS. I dok se u dnevnicima FTV-a fokus zadržao na neprovođenju odluka državnog Ustavnog suda i činjenici da za to niko u BiH ne snosi odgovornost, RTRS ostaje isključivo na pokušaju odbrane teze o “još jednom udruženom napadu bošnjačkih političara i predstavnika međunarodne zajednice na Republiku Srpsku”.

tačno.net
Autor 10.12.2015. u 14:22

Tacno.net Aplikacija

Aplikacija