RTRS I BNTV: POZIVAJUĆI SE NA ISTO ISTRAŽIVANJE, SVI SU BILI NAJGLEDANIJI!

tačno.net
Autor 8.1.2015. u 11:14

RTRS I BNTV: POZIVAJUĆI SE NA ISTO ISTRAŽIVANJE, SVI SU BILI NAJGLEDANIJI!

I RTRS i BNTV, pozivajući se na istraživanja agencije Nielsen, objavile su podatke po kojima su bile najgledaniji medij u RS-u. Također, obje televizije su proglasile da je njihov dnevnik bio najgledaniji. Podaci su prezentirani za 2014. godinu te mjesec decembar

Piše: Gordana Katana, analiziraj.ba

RTRS: Ponos gospodara, sramota profesije

31. decembar  2014. – 6. januar 2015.

OBEĆAVAJUĆI POČETAK: Posljednji dan stare, 2014. godine, što se tiče Dnevnika 2 RTRS-a, u uređivačkom smislu završio je na način kao i svi prethodni dnevnici u monitorisanom periodu.

Urednik Siniša Mihailović opredijelio se za retrospektivni pregled najznačajnijih događaja iz 2014. godine. Fokus je bio na katastrofalnim majskim poplavama. Novinar Vladimir Bekić obradio ih je iz zanimljivog aspekta kroz podsjećanje na, kako je naveo, heroje tih nemilih događaja – pojedince koji su ili doživjeli porodičnu tragediju i nastavili život dalje ili pomogli ljudima u nevolji.

LOŠA REALIZACIJA: Nažalost, dobra ideja u konačnici je loše realizirana i to zbog političkog pregleda 2014. godine. Iako je novinar Denis Bojić spomenuo sve relevantne događaje na političkoj sceni RS-a i BiH, cijeli prilog samo je bio još jedna potvrda pristrasnosti RTRS-a prema vladajućim strukturama RS-a i entitetskom predsjedniku Miloradu Dodiku. Za sve negativno okrivljena je opozicija, a sve pohvale dobio je, a ko drugi, nego Milorad Dodik.

IZOSTALA ANALIZA, PREDSJEDNIK ĆE OBJASNITI: Na istom fonu je prilog posvećen februarskim protestima građana u Federaciji BiH novinara Aleksandra Crkvenjaša. Umjesto analize uzroka građanskog nezadovoljstva, gledaocima je prezentiran samo ponovljen stav Dodika i političkog establišmenta RS-a “da su isti bili politički obojeni, o čemu svjedoče i pozivi upućeni građanima RS-a da izađu na ulice”. Sve u svemu, presjek godine prikazan je jednostrano i pristrasno.

KAD BI OVO BILA TELEVIZIJA, SVE BI BILO DRUKČIJE: Dnevnik 2 od prvog januara potvrdio je da RTRS, kada to urednici žele, može imati i drugačiji pristup ovdašnjoj stvarnosti. Kroz novinarske priloge urađene zanimljivo i informativno, urednik Jasenko Todorović gledaoce je upoznao s poskupljenjima, od cigareta do režija, koja su uslijedila prvog dana 2015. godine u nekoliko gradova RS-a, preko stupanja na snagu sporazuma EFTE. Iz tog dnevnika treba kao informativan i zanimljiv izdvojiti prilog novinara Miše Radakovića u vezi s novim pravilima uvoza polovnih vozila u BiH. O ovoj temi, iako se u BiH uvozi veliki broj rabljenih vozila iz Evropske unije, javnost malo zna. Tokom spomenutog priloga prezentirane su informacije koja se vozila i pod kojim uslovima mogu ubuduće uvoziti, a izneseni su i stavovi trgovaca vozilima, kao i građana.

Nažalost, i ovaj period monitoringa pokazao je da su dobro i profesionalno uređeni Dnevnici 2 RTRS-a samo ispad, a ne namjera da se pokušaju podići profesionalni standardi izvještavanja.

A ONDA PONOVO SVE PO STAROM: Potvrđeno je to već u Dnevniku 2 od drugog januara, urednika Siniše Mihailovića. U prilogu posvećenom komentaru predsjednika RS-a Milorada Dodika o Izjavi Predsjedništva BiH u vezi s evropskim putem Bosne i Hercegovine (koji je iščitan u cijelosti), novinarka Branka Kukolj potpuno je zanemarila pravilo “druge strane”. Osim kritika upućenih predstavnicima RS-a u institucijama BiH, nije bilo ni pokušaja da se čuje stav nekoga od njih.

SVE JE ISTO KADA NJEGA IMA: U ovom dnevniku vraćena je i praksa da ništa ne počinje i ne završava bez Milorada Dodika, pa ni proslava slave Zahumsko-hercegovačke eparhije u Mostaru. U prilogu novinarke Nataše Miljanović Zubac, dnevnik od drugog januara, Dodik je dobio gotovo jednak prostor koliko i vladika i vjernici.

DVIJE REČENICE I TO JE TO: Jednako kako je protekle nedjelje RTRS u Dnevniku 2 prvo izignorisao policijski pretres redakcije sarajevskog portala Klix.ba, a onda sramno okrenuo teze o cijelom događaju, tako je ignorisan i protest novinara održan u Banjoj Luci. U Dnevniku 2 od petog januara urednika Jasenka Todorovića, protestu koji je novinarski odgovor i na dešavanja vezana za Klix.ba i ostale napade na novinare u BiH, uz tek dvije fotografije, posvećene su samo dvije rečenice koje je pročitao prezenter.

PLUS NEDJELJE: 

Priča novinara Božidara Stajčića o porodici Žarković iz Gacka koja je usvojila lane koje već mjesecima živi s njima i koje je postalo ne samo ljubimac nego i pravi član porodice. Topla, nepretenciozna priča o ljudskoj dobroti i zahvalnosti životinje za ljubav i pažnju koja joj je poklonjena (Dnevnik 2, peti januar, urednik Jasenko Todorović).

MINUS NEDJELJE: 

Prilozi posvećeni reakcijama predsjednika RS-a Milorada Dodika na Izjavu Predsjedništva BiH o novom pristupu evropskim integracijama, emitovani u dnevnicima od drugog, četvrtog i petog januara. U svim prilozima fokus je na stavovima samo predsjednika RS-a i njegovih istomišljenika, uz potpuno ignorisanje stavova predstavnika RS-a (SDS i PDP) u zajedničkim institucijama BiH o ovom pitanju.

Ocjena 2

BNTV: Praznično opuštanje ili zamor novinara

31. decembar  2014. – 6. januar 2015.

ISPOD DOSTIGNUTE RAZINE: Praznično opuštanje ili privremeni zamor, tek dnevnici BNTV-a u monitorisanom periodu bili su nešto ispod kvaliteta kakav je viđen u protekla gotovo dva mjeseca. Uzrok tome možda leži i u nemogućnosti novinara da za teme kojima su se bavili osiguraju sagovornike (zbog praznika), ali i u nedostatku događaja izazovnih za novinare i urednike.

PARODIJA POLITIČKE STVARNOSTI: Prvog januara, u skladu s novogodišnjim raspoloženjem, uredništvo je potpisala redakcija informativnog programa. Poslije prvog bloka vijesti, koje su se fokusirale na dešavanja toga dana, drugi dio dnevnika bio je svojevrsna parodija na ovdašnju političku stvarnost. Vođenje dnevnika preuzeo je “nepoznati mladić koji je ušao u studio” i kroz niz skečeva ismijao vladajuću političku elitu u RS-u.

LOŠA REALIZACIJA DOBRE TEME: U dnevniku od drugog januara urednika Slobodana Durmanovića, novinarka Tatjana Lukić bavila se negativnim poslovanjem zdravstvenih ustanova u RS-u. Dobro odabrana tema, a loše realizovana. Novinarka je koristila samo stavove Strukovnog sindikata doktora medicine RS, bez mišljenja predstavnika Vlade i fonda zdravstva o ovom pitanju.

TAKO SE TO RADI, A NE KAO RTRS: I BNTV se u dnevnicima bavio reakcijama predsjednika RS-a Milorada Dodika povodom Izjave Predsjedništva BiH o novom pristupu evropskim integracijama. No, za razliku od RTRS-a, osim Dodikovih stavova, gledaoci su u dnevnicima od drugog i trećeg januara (urednik Slobodan Durmanović) imali mogućnost čuti i stavove druge strane.

DOBRO PRIPREMLJEN PRILOG: Iz monitorisanog perioda treba izdvojiti i dobro pripremljen prilog novinara Vladimira Kovačevića (treći januar, urednik Slobodan Durmanović) o negativnom revizorskom izvještaju poslovanja javnog preduzeća Putevi RS. Iako su zbog mnoštva podataka takvi izvještaji zamorni za gledaoce, Kovačević je uspio podcrtati najdrastičnije primjere kršenja zakona na koje su revizori ukazali.

PLUS NEDJELJE:

Zanimljivost o Nemanji Filipoviću, učeniku beogradske gimnazije koji je proveo eksperiment “treniranja pčela” za detekcije mirisa u medicinske svrhe (novinarka Jelena Jevtić, Dnevnik 2, drugi januar, urednik Slobodan Durmanović).

MINUS NEDJELJE: 

Iako je novinarka Mirjana Mirčić pripremila profesionalan izvještaj o tragediji izazvanoj pokretanjem klizišta u Kaknju, ozbiljna zamjerka jeste činjenica da je ovaj događaj emitovan tek u 12. minutu dnevnika. S obzirom na značaj, ovaj događaj bio je nisko rangiran (dnevnik od petog  januara, urednik Slobodan Durmanović).

Ocjena 6-7

Komparativna analiza

Umjesto komparativne analize monitorisanih dnevnika, zanimljivost je da su i RTRS i BNTV, pozivajući se na istraživanja agencije Nielsen, objavile podatke da su bile najgledaniji medij u RS-u, kao i da je njihov dnevnik bio najgledaniji. Podaci su iznošeni za 2014. godinu te mjesec decembar.

tačno.net
Autor 8.1.2015. u 11:14