RTRS: NE MOŽE NAM NIKO NIŠTA, JAČI SMO OD ISTINE!

tačno.net
Autor 16.5.2016. u 21:04

RTRS: NE MOŽE NAM NIKO NIŠTA, JAČI SMO OD ISTINE!

Foto: buka.com

Proteste je zapravo organizirala Turska, a njihovi glavni ljudi su Soros i Dragan Mektić, koji uopće nije Srbin, nego, možete li zamisliti, Hrvat! A onda je Dževad Galijašević uvjerljivo upozorio da dolaze obrijane vehabije… 🙂

Piše: Gordana Katana, analiziraj.ba

RTRS: Najbolji humor na Balkanu

8. – 15. maj 2016.

SNIŽAVAMO STANDARDE: Uredništvo centralnog dnevnika RTRS-a uvijek je spremno dokazati da može i više od očekivanog sniziti profesionalne standarde izvještavanja.

Protesti opozicije i kontramiting vlasti koji su istog dana (14. maja) održani u Banjoj Luci ključna su tema kojom su se bavili novinari RTRS-a u nedjelji iza nas. Na način već viđen i uobičajen za, sada to možemo sasvim sigurno reći, medijsku kuću koja još samo formalno nosi naziv javnog emitera.

DISKREDITIRANJE OPOZICIJE: Sredstva kojima se nastojala diskreditovati opozicija i njena odluka da građane pozove da na protestima javno iskažu nezadovoljstvo stanjem u kojem žive, nisu se birala. “Opozicija zbog protesta ugrožava bezbjednost” – udarna je poruka koja se plasirala kroz dnevnike. Bez navođenja argumenata i jasnih podataka o tome ko će i na koji način ugroziti bezbjednost, RTRS je svjesno sijala paniku i strah da Banja Luka može postati mjesto sukoba s nesagledivim posljedicama.

POD DIRIGENTSKOM PALICOM TURSKE: Iz Dnevnika 2 devetog maja (urednica Valentina Knežević) izdvajamo blok najavljen: “Srbija pažljivo prati zbivanja u RS-u”. Potom slijedi izvještaj iz koga je nemoguće iščitati koja to Srbija u tolikoj mjeri pažljivo prati zbivanja. Novinarka Teodora Vranješ bira kao ključnog sugovornika “publicistu” Dejana Lučića. Koji, naravno, “pouzdano zna” da se protesti opozicije organizuju pod dirigentskom palicom Turske, odnosno ljudi iz njene obavještajne službe. A jedan od ključnih ljudi za realizaciju istih je, “pouzdano zna” navodni publicista, ministar sigurnosti BiH Dragan Mektić. Koji, ponovo “pouzdano zna” Lučić, zapravo nije Srbin, nego Hrvat, i radi za hrvatske obavještajne službe.

NEPROFESIONALNA SELEKCIJA: Ni Dnevnik 10. maja, koga je kao urednik potpisaoJasenko Todorović, nije se razlikovao sadržajno od prethodnog. Urednik vrši selekciju stavova oko ovih događaja i javnosti prezentira samo grupacije koje osuđuju odluku opozicije. (Asocijacija stvaralaca RS, Udruženja porodica poginulih iz minulog rata, Udruženje veterana RS-a, svi redom koji se finansiraju iz budžeta RS-a.)

SPIN I KULMINACIJA: Spinovanje javnosti i diskreditacija opozicije kulminirala je u Dnevniku 13. maja, urednika Jasenka Todorovića. Izdvajamo najavu izvještaja s konferencije za novinare ministra sigurnosti BiH, čija je izjava da je legitimno pravo građana da na protestima iskažu mišljenje popraćena tvrdnjom “da je nezabilježen slučaj u istoriji da ministar sigurnosti građane poziva na ulicu”.

TURSKE MAJICE I SOROSEVE PARE: Pozivajući se na pisanje portala Pres, novinarka Tanja Blagojević potanko je “objasnila” kako to Fondacija Soros finansira proteste opozicije, a Turska šalje majice s “uputom” da sa istih opozicija ukloni etikete. Navela je novinarka da su i jedan od lidera opozicije, Dragan Čavić, te sama Soros fondacija to demantovali. Naravno, bez ijedne riječi iz demantija fondacije.

DŽEVAD I OBRIJANE VEHABIJE: Protesti su se ipak dogodili. I, kako se na trenutke činilo, gledajući Dnevnik 14. maja, na veliku žalost RTRS-a što se u Banjoj Luci nije desio sukob građana. I što se nisu obistinile tvrdnje “pouzdanog RTRS-ovog eksperta za bezbjednost”Dževada Galijaševića da će “obrijane vehabije u Banjoj Luci izazvati incidente”. Kad već toga nije bilo, onda se posegnulo za još jednom obmanom javnosti: o “zvaničnim podacima” (bez navođenja ko je izvor) da je miting vlasti podržalo 35 hiljada građana, a opozicije tek njih šest hiljada.

Plus nedjelje

Nijedan izvještaj ne možemo izdvojiti.

Minus nedjelje

Spinovanje javnosti i najprizemnija propaganda obilježili su sve dnevnike u nedjelji iza nas. Ponovilo se sve viđeno. Selektivan pristup prezentaciji informacija, diskreditovanje opozicije i tendenciozni pokušaji da se građani odvrate od odlaska na proteste opozicije. Zato umjesto jednog priloga, sve dnevnike emitovane u ovom monitorisanom periodu svrstavamo u minus nedjelje.

Ocjena 1

 

BNTV: Izbalansirane informacije

8. – 15. maj 2016.

DOMINACIJA PROTESTA: Politika, odnosno protesti opozicije i kontramiting vlasti u nedjelji iza nas dominirali su i u dnevnicima ove medijske kuće. Iako uredništvo BNTV-a nikada nije prikrivalo naklonost opozicionim strukturama u RS-u, a na što kao privatni medij imaju pravo, ipak su gledaocima prezentirali prilično izbalansirane informacije o dešavanjima koja su prethodila 14. maju.

BRIŽLJIVO PRAĆENJE: U Dnevniku 10. maja (urednica Suzana Rađen Todorić), osim brižljivog praćenja svih aktivnosti i izjava opozicije, novinarke / novinari su izvijestili i šta o protestima misli vlast i njima blizak NVO sektor. Identičan pristup bilježimo i u Dnevniku 12. maja, urednika Slobodana Durmanovića.

Ono što izdvajamo jeste način na koji je BNTV izbjegao upasti u zamku širenja straha i panike među građanima, što je tendenciozno radio RTRS, oko navodnih, čak i krvavih, sukoba pristaša vlasti i opozicije u Banjoj Luci.

OSEBUJNO PRAĆENJE: Na dan održavanja protesta opozicije i kontramitinga vlasti, BNTV je Dnevnik, očekivano, otvorio izvještajem sa skupa opozicije. Ali podjednak prostor dobili su i predstavnici vlasti, čiji je skup pratio novinar Mito Travar. Njegov izvještaj najbolje je opisati kao “osebujan”. Naime, novinar je gledaocima prezentirao sve ključne izjave i poruke predstavnika vlasti, koje je vezao ličnim “kopčama”. Na prvi pogled ciničnim. No, ima li se u vidu i samo ponašanje predsjednika RS-a Milorada Dodika, od “kićenja” harmonikaša novčanicama od 100 KM do neprimjerenog pjevanja na mitingu, teško da možemo iznijeti i ozbiljne zamjerke na način na koji je Travar prezentirao događaj. Uostalom, takav način izvještavanja o neprimjerenom ponašanju predstavnika vlasti viđamo i u regionu. Pogotovo u RTL-ovom Direktu, čiji je urednik i voditelj Zoran Šprajc. Koji je, kao i njegova emisija, proglašen za novinara godine i Hrvatskoj.

PONOVNI NAPADI NA NOVINARA: Ovdje izdvajamo i podatak o još jednom napadu pristalica vlasti na novinare BNTV-a koji su izvještavali s mitinga. Novinarka Danina Milaković bila je meta verbalnih napada na ulici, dok je novinaru Vladimiru Kovačevićujedan od članova i aktivista SNSD-a direktno prijetio na društvenim mrežama.

Plus nedjelje

Za BNTV život nije stao zbog jednog dana i jednog događaja. Gledaoci su bili informisani i o ostalim temama od interesa za svakodnevni život. Od likvidacije Banke srpske i posljedica koje će proizvesti, do analize o tome može li se kroz postupak stečaja spasiti bijeljinska Šećerana, zarad radnika, ali i semberskih poljoprivrednika koji su prirodno na nju naslonjeni.

Minus nedjelje

Potpuno je nejasno i neobjašnjivo zašto je podatak da je Boračka organizacija iz Istočnog Sarajeva dužna da na ime neplaćene RTV takse RTRS-u plati 68 KM, našao mjesto u centralnom Dnevniku emitovanom 12. maja. Obaveza plaćanja RTV takse leži na svim građanima, institucijama i registrovanim organizacijama u BiH, imali ili ne radio ili TV prijemnik. Kada se tome doda i podatak da Slađana Jašarević u svom izvještaju apostrofira izjavu članice tog udruženja da taksu moraju plaćati “iako većina novca od nje ide na račune BHT-a i FTV-a”, onda je to i odgovor na pitanje zašto taj izvještaj svrstavamo u ovu rubriku.

Ocjena 4

Komparativna analiza

Ko je na čijoj strani, najbolje smo vidjeli iz načina na koji su RTRS i BNTV izvještavali 14. maja o broju pristaša vlasti, odnosno opozicije na mitingu jednih i protestima drugih. RTRS je u Dnevniku u više navrata apostrofirao da je na mitingu vlasti “prema službenim podacima bilo 35 hiljada građana, a da je opoziciju službeno podržalo njih šest hiljada”.

BNTV je uzvratila podatkom da je opozicija okupila 12 hiljada pristaša, a da je vlast na ulice izvela oko osam hiljada članova i simpatizera.

Vjerodostojne službene podatke o broju jednih i drugih nije objavila nijedna institucija, pa stoga to ne možemo učiniti ni mi. Ali je činjenica da su podaci i RTRS-a i BNTV-a naduvani u korist “svojih”.

tačno.net
Autor 16.5.2016. u 21:04

Tacno.net Aplikacija

Aplikacija