Promocija knjige “Zlato i tamjan – Kritički osvrti na politiku i religiju” u Beogradu

tačno.net
Autor/ica 23.10.2016. u 12:55

Promocija knjige bosanskog franjevca, teologa i publiciste  fra Drage Bojića “Zlato i tamjan – Kritički osvrti na politiku i religiju”, u izdanju Centra za kritičko mišljenje  i portala  Tačno.net, održat će se u Beogradu, u Centru za kulturnu dekontaminaciju, u  srijedu 26. oktobra u 19 h.

O knjizi će govoriti: Amer Bahtijar, Zlatko Paković, Dragan Stojković i autor Drago Bojić.

Kratko o knjizi

Knjiga “Zlato i tamjan” autora dr. fra Drage Bojića, bosanskog franjevca, teologa i publicista, u kojoj su na oko 300 stranica sabrani njegovi izabrani tekstovi i intervjui koji su objavljivani u različitim štampanim i elektronskim medijima u razdoblju od 2010. do 2016. godine, pisani je trag i trajni dokaz o kritičkoj misli u društvenom kontekstu u kojem je, kritička misao, gotovo nezamisliva.

Knjiga “Zlato i tamjan” podijeljena je u tri dijela: “Politika: nehumano i bez etike”, “Religija: protuvjerski i bez solidarnosti” i “Samo/kritički do istine”. Nit koja povezuje i prati Bojićeve tekstove i intervjue kroz sva poglavlja upravo se ogleda u jasno artikulisanoj (društvenoj) kritici postojećeg poretka i dovođenje u pitanje temelja na kojima takav poredak počiva, a to je ono što nailazi na otpor kod autorovih kritičara iz svih redova, posebno iz onih crkvenih, budući da nezanemariv broj tamošnjih velikodostojnika koketira s onim društvenim fenomenima i pojavama koje bi, shodno evanđeoskoj misiji, trebali neprestano problematizirati i dovoditi u pitanje.

Veoma važno mjesto u knjizi zauzima i Bojićeva temeljita kritika političkih predstavnika bh. Hrvata, što samog autora svrstava među rijetke intelektualce koji javno progovaraju o totalitarističkome duhu vladajuće ideološke klike, koja je osvajački zauzela i izborila se za državno-stranački monopol nad gotovo svim sferama javnoga života.

Knjiga je imala uspješne promocije u Mostaru, Jajcu, Korčuli, Sarajevu i Zagrebu.

db09

O autoru

FRA DRAGO BOJIĆ rođen 1974. godine. Franjevac franjevačke zajednice Bosne Srebrene. Doktor komunikologije od 2009., titule koju je stekao na Teološkom fakultetu sveučilišta u Beču. Negdašnji je profesor na Franjevačkoj teologiji u Sarajevu, te urednik nekad izuzetnog franjevačkog mjesečnog magazina Svjetlo riječi. S te dužnosti ga je 2013. razriješila vrhuška Rimokatoličke crkve u BiH zbog neslaganja s njegovim stavovima o politizaciji religije. Direktor je Internacionalnog multireligijskog interkulturnog centra (IMIC) – Zajedno u Sarajevu. Konačni rasplet navedenih zbivanja Dragu Bojića odvodi iz Sarajeva u Jajce, grad koji je trenutna baza njegova rada i djelovanja.

… Ako je uopšte moguće govoriti o remek-delima u novinskom izdavaštvu, onda je ovaj list Franjevačke provincije Bosne Srebrene, posle gašenja splitskog nedeljnika Feral Tribune, bio jedino preostalo remek-delo na prostoru bivše SFRJ – najpronicljivije, najotvorenije i sasvim originalno mesto međureligijskog dijaloga i intelektualne i moralne solidarnosti slobodnomislećih intelektualaca različitih uverenja, čiji se zajednički motto sažima u dve izvrsne rečenice samog Drage Bojića: “Nacionalizam i fundamentalizam su negacija vjere. Oni su zapravo njekanje i Boga i čovjeka.” Zlatko Paković, Danas

Untitled-1-635x300-635x300

Rekli su o knjizi

„Ova knjiga je za mene knjiga angažiranog humanističkog intelektualca u onom tradicionalnom, staromodnom i skoro zaboravljenom smislu, a kad to kažem mislim na najbolju moguću angažiranost jer netko tko je takav ne može nekritički propitivati stvarnost i ne dovoditi u pitanje taj vladajući poredak“…

“Pozicija Drage Bojića je u tom smislu sokratovska, kada Sokrat kaže da će radije biti u zavadi sa cijelim svijetom nego sa samim sobom. To, Bojićev slučaj, otvara i govori o pitanju intelektualnog morala u najboljem smislu riječi, govori o iskrenom razgovoru čovjeka sa samim sobom jer moral je unutrašnja stvar svakog čovjeka. Ovdje se radi o spremnosti da se otkaže poslušnost autoritetu ukoliko bi slušanje autoriteta bilo u neskladu sa samim sobom”. Viktor Ivančić.

„Drago Bojić kroz ove zapise nama govori o banalnosti zla zadnjih šest godina; zla koje mrzi čovjeka kao takvoga, kao slobodnomislećeg, kritičkog pojedinca, mrzi svakoga ko želi da izađe iz okova kolektiviteta koji mu se nameću“, kazao je kulturolog Srđan Šušnica.

“Ova knjiga predstavlja jednu hrestomatiju, rekao bih, vrlo jasnih, preciznih ukazivanja, upozorenja i objašnjenja o načinima na koji nacionalizam u sprezi politike i crkve nanosi dugotrajne, gotovo nepopravljive šteta građanima Bosne i Hercegovine”… U ovakvom ambijentu ovakvog društva ljudi poput fra Drage Bojića su rijetki i zlata vrijedni. Nekako sam uvjeren, ma koliko pretenciozno ovo bilo iskazati, da bi fra Dragom vrlo zadovoljan bio i sam papa Franjo. Kako zbog načina na koji vjeru svjedoče i jedan i drugi, tako i zbog činjenice da bi se među mnogim vjerskim liderima u Bosni i Hercegovini, napose i katoličkim, papa Franjo osjećao užasno – usamljenim. Senad Pećanin

„Bojićeva knjiga, koja već u podnaslovu sugerira „kritičke osvrte na politiku i religiju“ briljantan je prikaz autorovog višegodišnjeg kontinuiranog društvenog angažmana i beskompromisne odanosti u službi istine i pravednosti kao posvemašnje odsutnih kategorija kod ovdašnjih vjerskih i političkih „autoriteta“, uglavnom zaglibljenih u religijskoj i etničkoj isključivosti“, Nikola Vučić.

„Poklopilo se da su i Viktor Ivančić i Dragan Markovina i Drago Bojić bili slobodni i mogli su nam se pridružiti na sinoćnjoj tribini. Predstavljena je hvaljena knjiga dr. Bojića „Zlato i tamjan-kritički osvrt na politiku i religiju“ nakon čega je usljedila kritika suvremenih političkih, socijalnih i religioznih previranja u našoj regiji…Iako nam se spočitava kako ovakvi događaji zanimaju samo stariju publiku, sama činjenica koliko mlađih ljudi sudjeluje u organizaciji i koliko je ljudi sinoć sa zanimanjem slušalo i sudjelovalo u kritici i raspravi svjedoči koliko je antifašizam kao tema i ideja potreban i popularan među mlađim naraštajima. Bez lažne skromnosti mogu reći kako se ovakav događaj, bez ikakvih izgreda i s ovakvim odazivom, ne može vidjeti u većim gradovima diljem Hrvatske“. Ivan Botica.

tačno.net
Autor/ica 23.10.2016. u 12:55