23 GODINE OD OSNIVANJA RTRS-A: KADA SE POSLUŠNICI RAZMEĆU PROFESIONALIZMOM

tačno.net
Autor 26.4.2015. u 11:06

23 GODINE OD OSNIVANJA RTRS-A: KADA SE POSLUŠNICI RAZMEĆU PROFESIONALIZMOM

Još jednu u nizu godišnjica, vodeći ljudi RTRS-a obilježili su euforičnim pohvalama na račun sopstvenog neprofesionalizma. Strahovit je raskorak između tih ničim izazvanih autopohvala i stanja na terenu. E, taj raskorak jednog će dana zaista “biti predmet naučnih izučavanja”.

Piše: Gordana Katana, analiziraj.ba

Radio Televizija Republike Srpske obilježila je ovog mjeseca 23 godine od osnivanja. Bila je to prilika za brojne pohvale koje su rukovodstvo i uredništvo javnog servisa ovog bosanskohercegovačkog entiteta izrekli na račun vlastitog rada. Direktoru RTRS-a  Drašku Milinoviću, direktoru televizije Milanu Trbojeviću te brojnim urednicima informativnog programa usta su bila puna priče o “nepristrasnosti, visokoj profesionalnosti, jednakom pristupu i tretiranju svih političkih opcija i svih građana RS-a”.

Svakako najimpresivniji u toj paleti hvalospjeva bio je onaj izrečen iz usta jednog od urednika Dnevnika 2, Siniše Mihailovića. Bez i trunke zazora, Mihailović je izjavio da će “u budućnosti profesionalni rad RTRS-a biti predmet naučnih izučavanja”. Dok ne dođe to buduće vrijeme, istina ne “izučavanjem”, ali analizom centralne informativne emisije RTRS-a, odnosno Dnevnika 2 kao najreprezentativnijeg dijela informativnog programa, već sedam mjeseci bavimo se u okviru projekta Analiziraj.ba. Preko dvije stotine analiziranih dnevnika u potpunosti potiru svaku tezu o RTRS-u kao  profesionalnoj medijskoj kući. RTRS iz dana u dan svojim izvještavanjem negira tvrdnje  svoje uprave i urednika, pritom bezočno gazeći sve postulate na kojima su osnovani javni servisi. Ova RTV kuća, nažalost, pretvorila se u glasilo ne samo vlasti nego i jedne partije i njenog lidera, dakle SNSD-a i Milorada Dodika. Teško je pozivati se na profesionalizam kada se prostor opoziciji i svima koji misle drugačije od vlasti daje tek u tragovima. Još manje se neko, ko jedva da u svom programu daje prostor pripadnicima drugih vjera i nacija, te aktivistima nevladinog sektora koji nisu uz vlast, ima pravo zvati javnim servisom.

Nažalost, stanje će biti takvo sve dok politika bude držala svoju šapu nad imenovanjem upravnih odbora javnih servisa, a oni bespogovorno za direktore, kako je to u slučaju RTRS-a, budu birali ljude iz najužih struktura vladajućih partija.

Za 23 godine, RTRS je optrčao puni krug i vratio se tamo gdje je bio kada su na njegovom čelu stajali prvo Radomir Pašić, a potom Vojo Kuprešanin. Prije tačno 18 godina, Agencija AIM uradila je analizu stanja RTRS-a. I na sve loše i neprofesionalno na što je ukazano u toj analizi o Srpskoj radio-televiziji, kako se tada zvala, mogao bi se i danas staviti potpis. Pa i na to da uređivačkom palicom diriguju, kako tamo piše, “Dodikovi socijaldemokrati”. Predrag Laketa, Mira Lolić-Moćević, Dragoljub Sladojević, Draško Ignjatić, Marinko Učur i Svjetlana Pezer-Šukalo više nisu udarne pesnice koje potpisuju stranice novinarskog beščašća Javnog RTV servisa RS-a. Ono što je žalosno jeste činjenica da ih je naslijedila mlada garda koja s profesionalizmom ima jednako malo veze kao i njihovi prethodnici.

tačno.net
Autor 26.4.2015. u 11:06

Tacno.net Aplikacija

Aplikacija