FTV i RTRS: Velika razlika u kvalitetu

tačno.net
Autor 4.11.2015. u 13:02

FTV i RTRS: Velika razlika u kvalitetu

Izvještaji o dešavanjima u RS-u, odnosno u Federaciji BiH dobar su primjer kako dva entitetska javna servisa promišljaju Bosnu i Hercegovinu

Piše: Gordana Katana- Analiziraj.ba

FTV:  Balansirano izvještavanje o životno važnim temama 

26. oktobar – 1. novembar 2015.

KONSTANTAN BALANS: Centralni dnevnici Javnog RTV servisa Federacije BiH tokom monitorisane nedjelje držali su konstantu balansa najvažnijih vijesti iz BiH, njenih entiteta i svijeta, rangirajući ih po značaju od dana do dana.

Takođe, značajan prostor dat je i temama od interesa za svakodnevni život građana, prije svega položaju radnika u Federaciji. Iz tog tematskog bloka treba izdvojiti prilog novinarke Nejre Biberović-Vila (Dnevnik 2,  26. oktobar, urednik Darjan Babić), koja se bavila štrajkom upozorenja zdravstvenih radnika u FBiH. Jasno su navedeni razlozi štrajka i zahtjevi sindikata, pojašnjeno kako nadležnosti kantona i entiteta dodatno usložnjavaju njihov položaj, te navedeni stavovi radnika iz više zdravstvenih centara u Federaciji BiH.

Iz bloka političkih aktuelnosti izdvajamo način na koji je novinarka Adisa Ibrahimović obradila mogućnosti izmjena Izbornog zakona BiH. Otvoreno je pitanje da li teza lidera HDZ-a Dragana Čovića, da se onemogući da predstavnike hrvatskog naroda biraju građani drugih nacionalnosti, odnosno “da se Željko Komšić ne ponovi” može dovesti, izmjenama Izbornog zakona, do zaokruživanja etničkih prostora u BiH putem izbornih jedinica.

POLICIJSKI ILI NOVINSKI IZVJEŠTAJ: Iako nije zaslužio da ponese oznaku “minus nedjelje”, upućujemo kritike izvještaju novinarke Ivane Đurđević o sprečavanju terorističkog napada u Janji. Uz anketu među građanima, urađenu tek da se uradi, novinarka se cijelim slučajem nije pozabavila više nego je to bilo u okviru policijskog izvještaja. (Dnevnik 2, 30. oktobar, urednik Darjan Babić)

PLUS NEDJELJE

Prilog novinara Faruka Durmišića, koji je kroz primjer dolaska novog vlasnika tvornice “Konjuh” oslikao sve apsurde privatizacija u BiH, ali i potpunu nezainteresiranost vlasti za to kome prodaje državnu imovinu. Novinar javnost upoznaje da je primarna djelatnost novog vlasnika “Konjuha” organiziranje zabava Azerbejdžanaca u dijaspori, te da o njemu i poslovima kojima se bavio ili bavi ne zna ništa niti njegov pravni zastupnik u BiH, niti lokalna ili entitetska vlast. (Dnevnik 2, 31. oktobar, urednica Amra Zaklan)

MINUS NEDJELJE

Analiza parlamentarnih izbora u Turskoj, u kojoj su gledaoci dobili niz informacija zašto u toj zemlji nakon samo četiri mjeseca građani ponovo izlaze na izbore. Prikazane su i slojevita politička scena i ključne poruke kampanje. Ali novinar Mirza Huskić u prvi plan stavio je što je sve vladajuća partija Recepa Tayyipa Erdogana uradila na polju ekonomije tokom svoje vladavine, relativizirajući pritom represivnost te vlasti prema političkim neistomišljenicima i građanskom aktivizmu. No, najsporniji je komentar kojim prilog zaključuje. Nepotreban komentar u kojem ističe da je stabilnost Turske važna za BiH ne samo zbog ekonomskih odnosa nego i činjenice da je ta država članica Vijeća za provedbu mira!?

Ocjena 8

RTRS: Što je dozvoljeno Dodiku, nije Mektiću

26. oktobar – 1. novembar 2015.

SVE JE ISTO KO I LANI: Neprofesionalizam i jasno svrstavanje uz vlast, jednako kao i u prethodnom jedanaestomjesečnom ciklusu monitoringa, konstanta su uređivačke politike Dnevnika 2 RTRS-a. Perjanica antinovinarstva i dalje je novinarka Branka Kusmuk. U prilogu posvećenom razlozima zbog kojih je NATO odbio da Bisera Turković bude imenovana za ambasadora BiH pri toj vojnoj alijansi, bilo je svega, ali najmanje činjenica. U već toliko puta kritikovanom maniru, novinarka komentariše i insinuira pa, između ostalog, kaže da su “kontroverze koje su pratile diplomatski rad Turkovićeve stigle na naplatu”. Ili zaključak samog priloga da su pokušali “razgovarati i s biserom bh. diplomatije”, ali je ista bila nedostupna. (Dnevnik 2, 30. oktobar, urednica Nada Arlov)

PREŠUĆIVANJE: Kada novinari RTRS-a ne komentarišu, onda javnosti prešućuju informacije čineći na taj način, potpuno svjesno, smutnju u javnosti zbog koje ista ne zna zašto opozicija kritikuje aktuelnu vlast. Tek jedan u nizu takvih primjera je izvještaj novinara Ajdina Cikote sa sjednice Narodne skupštine RS, na kojoj se raspravljalo o Nacrtu zakona o sprečavanju korupcije, pranja novca i najtežih oblika privrednog kriminala. Riječ je, kako je to ocijenjeno i od strane opozicije, ali i niza reprezentativnih NVO-a, kao što je Transparency International BiH, o antiustavnom zakonu, koji derogira Zakon o krivičnom postupku RS, izlazi iz sadržaja onoga što je u njegovom naslovu i krši, kroz niz članova, temeljna ljudska prava i slobodu govora. O svim spornim članovima, u prilogu novinara nije bilo ni jedne jedine riječi. (Dnevnik 2, 28. oktobar, urednik Momčilo Ostojić)

OPOZICIJA KAO NEPRIJATELJ: Diskvalifikacija opozicije sve je očitija, pogotovo zbog dodatnog zaoštravanja odnosa na političkoj sceni RS-a. Kada se to ne čini kroz izjave vladajućih političara, onda RTRS-u za to služi bivši poslanik SDS-a Nenad Stevandić, koji sada djeluje u okviru Samostalnog srpskog demokratskog kluba poslanika u Narodnoj skupštini Republike Srpske. Stevandić svoju kritiku opozicije, koja je u suštini samo obračun s njegovim bivšim partijskim kolegama, zasniva na optužbama opozicije za “prenos nadležnosti i izdaju srpskih nacionalnih interesa”. Jezik Stevandića isti je onaj koji je korišten i tokom ratnih godina i obiluje jasnim iskazivanjem nacionalne netolerancije. A RTRS to, kao u prilogu novinarke Nade Veletić u dnevniku 28. oktobra, bez ikakve ograde pušta.

VULGARNA NEDOSLJEDNOST: Zanimljivo je kako unatoč potpuno neprofesionalnom radu RTRS ustrajno staje u zaštitu svojih novinara. Iako je od verbalnog napada na novinarke te medijske kuće od strane ministra sigurnosti BiH prošlo dvadeset dana, i iako je taj napad plebiscitarno osuđen od medijske zajednice, iz večeri u večer Dnevnik 2 otvara se rečenicom: “Prošlo je… dana, a ministar Dragan Mektić i SDS se nisu izvinili novinarkama RTRS-a”. Osuđujući svaki napad na novinare, ipak moramo upozoriti na potpuni cinizam ovakvog ponašanja Javnog RTV servisa RS-a. Naime, nikada, ali baš nikada, RTRS nije osudio niti jedan napad predsjednika RS-a Milorada Dodika na novinare bilo koje medijske kuće, kao što svojevremeno nije ni stao u zaštitu ATV-a, BHT-a, dopisnice Bete Ljiljane Kovačević i novinara BNTV-a, kojima je zbog zabrane ulaska u sjedište predsjednika RS-a onemogućeno pravo na rad.

PLUS NEDJELJE

Nijedan prilog ne možemo izdvojiti za ovu kategoriju.

MINUS NEDJELJE

Prilog novinarke Branke Kusmuk o neimenovanju Bisere Turković na funkciju ambasadorice BiH pri NATO-u. Umjesto informacija, gledaocima je predočen tek niz komentara, insinuacija obilato začinjenih krajnje neprihvatljvim cinizmom i neprofesionalnošću autorice.

Ocjena 1

KOMPARATIVNA ANALIZA

Izvještaji o dešavanjima u RS-u, odnosno u Federaciji BiH dobar su primjer kako dva entitetska javna servisa promišljaju Bosnu i Hercegovinu. I dok RTRS u svom dnevniku dešavanja u Federaciji BiH ili ne spominje ili ih pak koristi isključivo kako bi slikao “crnu sliku stvarnosti tog bh, entiteta”, FTV svoje gledaoce informira na dnevnoj osnovi o najrelevantnijim i političkim i društvenim dešavanjima u RS-u. Kao primjer afirmativne uređivačke politike, izdvajamo analizu novinarke FTV-a iz Banjaluke Danijele Danojlović o tome kako riješiti položaj štićenika doma za djecu bez roditeljskog staranja, koja su isti dužna napustiti nakon okončanja srednje škole ili fakulteta čak i kada nemaju osiguran posao. (Dnevnik 2, prvi novembar, urednica Amra Zaklan)

tačno.net
Autor 4.11.2015. u 13:02

Tacno.net Aplikacija

Aplikacija