ILI PRAVITE DNEVNIK ILI IDITE U PROMOTORE!

Amer Tikveša
Autor 28.10.2014. u 15:01

ILI PRAVITE DNEVNIK ILI IDITE U PROMOTORE!

Dnevnik TV1 i Dnevnik 2 BN TV-a imaju zajedničke loše strane, koje kod Dnevnika TV1 više dolaze do izražaja zbog napadne i neutemeljene samopromocije. Ovaj put dobrih strana ima više Dnevnik 2 BN TV-a – od odabira tema do njihove obrade i pozicioniranja

 Piše: Amer Tikveša

TV1   24. oktobar 2014.

Urednik: Sedin Ćenan

PR ili novinarstvo, pitanje je sad

Dnevnik TV1 počeo je prilogom o ukidanju pritvora uhapšenima u policijskoj akciji Brand, vrhuški Narodne stranke Radom za boljitak (NSRzB). Pola priloga odnosilo se na prikaz samog izlaska Jerka Ivankovića Lijanovića, nakon čega slijedi njegova izjava te izjava njegove odvjetnice. Novinar je dopustio da Lijanović uzurpira medijski prostor predstavljajući sebe kao žrtvu te je prilog djelovao kao promomaterijal NSRzB-a.

Stiče se utisak da je dobar dio dnevnika urađen PR-ovski. Naprimjer, pročitana vijest da je predsjednik Saveza za bolju budućnost Fahrudin Radončić primio zastupnicu u Bundestagu Marieluise Beck istog je sadržaja kao i ona koja je data na internet stranici Dnevnog avaza koji je pod snažnim Radončićevim utjecajem i samo formalno nije u njegovom vlasništvu.

Imali smo priliku vidjeti čak tri priloga sa samo jednim sagovornikom i to sa portparolima (prilog o policijskoj akciji Golf, prilog o smanjenju isporuka gasa za BiH te prilog o turističkim posjetama Sarajevu u ovogodišnjoj turističkoj sezoni).

Bez imalo autorskog ili uredničkog uklona i isključivo afirmativno pristupa se predstavnicima međunarodne zajednice. Tako nam Raffi Gregorian, funkcioner u američkom State Departmentu, govori ono što svi znamo, o potrebi BiH da ubrza svoj put u EU i NATO, a otpravnik poslova u Ambasadi SAD-a u BiH pojavljuje se čak dva puta u dnevniku – jednom u vezi sa statusom Mostara i drugi put hvali američke napore u pomoći nevladinom sektoru u BiH. I bilo je njih još.

Propraćene su i dvije vijesti koje su manje-više propratili svi mediji. Radi se o policijskoj akciji Gibraltar te o nalogu Centralne izborne komisije (CIK) za ponovno brojanje glasova na preko 50 biračkih mjesta. Vijest o CIK-ovom nalogu je pozicionirana tek na 10. mjesto, za šta ne može biti opravdanja, i plasirana je bez kritičkog ili komentatorskog osvrta, za šta itekako ima mjesta s obzirom na to koliko dugo brojanje traje i koliko je uloženo u obuku ljudi koji su zaduženi za brojanje glasova. U vezi s akcijom Gibraltar, posebno je interesantan edukativni prilog koji daje objašnjenje šta su to offshore kompanije. Naime, ako nešto, za većinu ljudi nepoznato, dođe odjednom u centar zbivanja, neophodno je za to dati objašnjenje i to je dobra tendencija iako je novinar bespotrebno insinuirao da su pritvoreni u akciji Gibraltar kriminalci mada nisu osuđeni.

U dnevniku je propušteno da se kaže da se tog dana obilježava hidžretska nova godina unatoč velikom broju vjernika islamske vjeroispovijesti u BiH.

Odluka UEFA-e o kaznama fudbalskim savezima Albanije i Srbije tretirana je tek u sportskom bloku i uz to prostor za komentar na odluku dat je samo albanskoj strani.

Od vijesti iz svijeta, samo dvije i obje iz New Yorka: čovjek sa sjekirom napadao policajce i ljekar koji je liječio od ebole inficiran ebolom.

PLUS DANA

Gotovo ništa za plus, osim edukativne tendencije u prilogu o offshore kompanijama, gdje, nažalost, imamo spomenuti propust.

MINUS DANA

U više navrata porušene su granice između PR-a i novinarstva.

BN TV  24. oktobar 2014.

Urednik: Slobodan Durmanović

Petar Đokić, rado viđen gost

Na BN TV-u su ispravno, na prvo mjesto, pozicionirali CIK-ov nalog o ponovnom brojanju glasova, ali je prilog loše urađen – puko čitanje vijesti.

Osim prve, imali smo još šest vijesti u vezi s izborima. Neke funkcionišu kao PR pojedinih opozicionih partija kakva je, recimo, čestitka predsjednika Evropske narodne partije na izbornim rezultatima Mladenu Ivaniću i Srpskoj demokratskoj stranci (SDS). Međutim, u vezi s izborima bilo je i dobrih priloga kakav je o kontradikcijama u vezi s formiranjem vlasti u Republici Srpskoj. Novinari su uspjeli dokazati da izjava Milorada Dodika kako je postignut dogovor o formiranju vlasti nije tačna, a to su demantovali predstavnici partija s kojima je Dodik navodno dogovorio formiranje.

Mogli smo vidjeti i tri javljanja s lica mjesta od kojih su dva bespotrebna. Jedno iz Banjaluke, u vezi s prethodno spomenutom temom, a drugo iz Istočnog Sarajeva u prilogu koji se također ticao formiranja vlasti samo iz perspektive SDS-a. Treće javljanje je bilo smisleno, u sklopu priloga o suđenju predsjedniku opštinskog udruženja penzionera u Bijeljini, kojeg su tužili članovi udruženja zbog navodnih finansijskih malverzacija. Javljanja s mjesta treba da doprinesu utisku vjerodostojnosti informacije, što u dva slučaja nije rađeno s tom namjerom. Bez napomene voditeljice, mi ne bismo iz javljanja saznali o kojim je mjestima riječ, dok u prilogu o novim poplavama u nekoliko mjesta u RS-u, javljanje s lica mjesta bi dobro došlo, ali ga nije bilo.

Prečest u dnevnicima BN TV-a je ministar rada i boračkih pitanja u RS-u Petar Đokić. U ovom dnevniku čak dva puta. Jednom bespotrebno – zbog sastanka sa novim predsjednikom boračke organizacije u RS-u na kojem su se dogovorili da će se dalje dogovarati.

Akcija Gibraltar nije ni spomenuta iako se tema tiče, između ostalog, i marketinškog monopola zbog kojeg brojni mediji u BiH trpe.

UEFA-ine sankcije fudbalskim savezima Srbije i Albanije su svrstane u vijesti iz svijeta, ali je bilo prirodnije svrstati ih u vijesti iz regije. Važnije je, ipak, da su obje strane jednako tretirane.

Vijesti iz svijeta su prisutne u većem i relevantnijem  obimu nego na TV 1, s tim što je voditeljica dnevnika njujorškog napadača policajaca nazvala džihadistom, a u prilogu je nazvan simpatizerom džihada.

Ni u ovom dnevniku nije bilo mjesta za hidžretsku novu godinu.

PLUS DANA

Prilog o suđenju predsjedniku bijeljinskog udruženja penzionera. Finansijski kriminal u populaciji penzionera je, barem kod nas, rijetka stvar i kao takav slučaj je zanimljiv. On je i  relevantan, jer se tiče relativno velikog broja ljudi, a tema je obrađena profesionalno.

MINUS DANA

Apsolutno nekritičan odnos i dopuštanje samoafirmisanja opozicionih partija.

KOMPARATIVNA ANALIZA

Dnevnik 2 BN TV-a i Dnevnik TV1 imaju zajedničke loše strane koje kod Dnevnika TV1 više dolaze do izražaja zbog samopromocije TV 1 kao prve news televizije u BiH. Dobrih strana ima više Dnevnik 2 BN TV-a – od odabira tema, do njihove obrade i pozicioniranja. Stoga, konačna ocjena ova dva dnevnika je: Dnevnik TV1 – loše (3), Dnevnik 2 BN TV-a – prihvatljivo (4).

analiziraj.ba

Amer Tikveša
Autor 28.10.2014. u 15:01

Tacno.net Aplikacija

Aplikacija