RTRS, BEZNADEŽAN SLUČAJ

tačno.net
Autor 11.12.2014. u 16:10

RTRS, BEZNADEŽAN SLUČAJ

Foto: Flickr

BN TV pažnju u dnevnicima sve više fokusira na događaje od interesa za život građana. Na drugoj strani, RTRS potpuno gubi kredibilitet medija u čije informacije javnost može imati povjerenje. Jasno pozicioniranje uz vladajuću elitu i dalje je prisutno, a pristrasnost u izvještajima i ne pokušava se prikriti

 Piše: Gordana Katana, analiziraj.ba

RTRS: Kad istina ustukne pred interesom vlasti

treći – deveti decembar 2014.

NEPOKOLEBLJIVO U SLUŽBI POLITIKE: Još jednu sedmicu Dnevnika 2 RTRS-a obilježilo je neprofesionalno izvještavanje. Reakcije na događaj koji gledaocima nije prezentiran, komentari reportera i novinara, reporterske najave priloga koje postaju svrha sami sebi, sve je to dio viđenog u monitorisanom periodu.

DODIK I NIKO DRUGI: Počelo je trećeg decembra službenom posjetom otpravnika poslova Ambasade SAD-a u BiH Nicholasa Hilla Banjoj Luci. Ocjene američkog diplomate o političkom djelovanju predsjednika RS-a Milorada Dodika, gledaoci nisu bili u prilici vidjeti i čuti, osim u kratkoj, usputno prepričanoj rečenici prezentera. Ali zato je već u samoj najavi dnevnika citirana Dodikova izjava “da je BiH suverena država, Nicholas Hill bi bio odavno protjeran”. Nakon toga, pročitan je u cijelosti sadržaj saopštenja, Dodikove reakcije na izjavu američkog diplomate. Tako je, po ko zna koji put, u javnom servisu profesionalno i objektivno izvještavanje ustuknulo pred interesima vladajuće političke elite u ovom bh. entitetu.

JEDNOSTRANOST KAO METOD: Pozicioniranje uz parlamentarnu većinu u RS-u i diskreditacija partija okupljenih oko bloka Savez za promjene uobičajen su dio uredničke koncepcije dnevnika RTRS-a. U prilogu emitovanom sedmog decembra, dva dana pred konstitutivnu sjednicu Predstavničkog doma parlamenta BiH (urednica Marijana Đurđević), novinar Marko Vejić bavio se sadržajem sporazuma Saveza i SDA i DF-a. Tako u najavi imamo navođenje stava udruženja građana “Zašto ne”, čiji se predstavnici u prilogu ne pojavljuju. Tvrdnja kako su članice Saveza prihvatile programske ciljeve SDA i DF-a zasnovana je na izjavi samo jednog sugovornika, koji insistira na tezi o postojanju skrivenih aneksa sporazuma koji idu na štetu RS-a. Stav članica Saveza, SDS-a, NDP-a i PDP-a, novinar nije prezentovao.

SARAJEVO PRIJETNJA, A DŽEVAD EKSPERT: U monitorisanom periodu dnevnik se bavio (sedmog decembra, urednica Marijana Đurđević) postojanjem,  kako je navedeno, “islamskih terorista i džihadista u BiH”. No, cijeli problem koji je itekako značajan ne samo za BiH nego i sa globalnog aspekta sveden je tek na dvije stvari. Prva, da je u Beču, zbog mobilisanja pripadnika ISIL-a, uhapšen brat savjetnika člana Predsjedništva BiH Bakira Izetbegovića, i druga, da je slijedom toga to dokaz da je “centar globalne terorističke prijetnje u Sarajevu”. Kao sugovornika i zastupnika navedene tvrdnje, novinarka Branka Kusmuk koristi samopromovisanog eksperta za terorizam Dževada Galijaševića. Iz cijelog priloga, nažalost, iščitava se ne namjera da se situacija  analizira i upozori na problem, nego tek jeftin obračun s političkim krugovima u Sarajevu i državnim pravosudnim institucijama koje su markirane kao odgovorni za boravak džihadista u BiH.

A CIJENE SKAČU: RTRS čak i kada se bavi temama od interesa za svakodnevni život građana čini to najčešće na način da ih minimizira. Tako je učinjeno i u Dnevniku 2 od šestog decembra. Znatan skok cijena brašna od prvog januara (novinar Branko Radinović), iako dobro najavljen, na koncu se sveo tek na tvrdnje kako neće doći do poskupljenja pekarskih proizvoda.

KONAČNO I DRUGA STRANA: Jedini pozitivan iskorak zabilježen je u dnevniku od petog decembra. Novinar Ajdin Cikota, polazeći od prijava koje su podnijeli predstavnici pojedinih osnovnih škola, istražio je priču o položaju djece bez roditeljskog staranja. Posebna pažnja posvećena je nemaru predstavnika Centra za socijalni rad, ali data je mogućnost i da lica optužena za nebrigu o povjerenoj djeci iznesu svoj stav.

PLUS SEDMICE

Dobro odrađena tema novinara Ajdina Cikote posvećena problematici djece bez roditeljskog staranja u Banjoj Luci.

MINUS SEDMICE

Izvještaj o boravku otpravnika poslova Ambasade SAD-a u Banjoj Luci, nepotpisanog autora, kao i prilog koji je tretirao pitanje radikalnih islamskih skupina u BiH podjednako mogu biti minus sedmice.

 Ocjena 2

BN TV: Evidentan napredak

treći – deveti decembar 2014.

NASTAVAK DOBROG TRENDA: I tokom protekle sedmice, BN televizija nastavila je dobar trend, usmjeravajući pažnju u dnevnicima na teme od egzistencijalnog interesa javnosti, nauštrb političara i njihovih aktivnosti. To ne znači da bitni politički događaji nisu bili ispraćeni, nego da nisu bili visokopozicionirani, pogotovo kada su u pitanju uobičajene i protokolarne aktivnosti.

KVALITETAN ANALITIČKI PRISTUP: Gledaoci su u bloku političkih tema imali priliku u dnevniku od šestog decembra vidjeti analitički pristup novinarke Ljiljane Faladžić posvećen posjeti visokih zvaničnika Evropske unije Bosni i Hercegovini. Pažnja je bila usmjerena na pitanje hoće li političari iskoristiti novu šansu za BiH.

NOVINARSTVO U AKCIJI: U monitorisanom periodu u kontinuitetu su praćena dešavanja nakon uvođenja prinudne uprave u Bobar Banci sa svim posljedicama koje je on proizveo po građane, štediše i budžetska sredstva RS-a i lokalnih zajednica. Protesti radnika bolnice Kasindo u Istočnom Sarajevu, te razlozi i posljedice novog kreditnog zaduživanja Fonda zdravstvenog osiguranja RS-a također su kvalitetno prezentirani, uz iznošenje stavova samih radnika o njihovom položaju, te stanju poslovanja Fonda zdravstva.

Novinar Vladimir Kovačević, u dnevniku od šestog  decembra, navodeći kao prilog Borišu Lukača, obradio je temu načina odlučivanja pri zapošljavanju Agencije za državnu upravu, s poentom da su stranačka podobnost i “umjetnički dojam” koji kandidat ostavlja na članove komisije važniji od stručne spreme i uspjeha postignutog tokom školovanja. Danina Milaković pažnju javnosti skrenula je dobrom pričom o zlostavljanju žena u BiH. Povod za ovu priču bila je radionica organizirana za srednjoškolce o nasilju i rodnoj neravnopravnosti.

ZAMJENA TEZA: Jedina zamjerka dnevnika u ovom periodu odnosi se na izvještavanje Dejana Erića, dopisnika BN TV-a iz Beograda. U prilogu posvećenom odluci premijera Hrvatske da ne dođe na Beogradski samit premijera Kine i država jugoistočne Evrope, u znak protesta zbog istupa haškog optuženika Vojislava Šešelja, Erić je potpuno zamijenio teze. Ignorirajući negodovanje hrvatske javnosti zbog Šešeljevih izjava i izostanak reakcija srpskih vlasti, Erić je podcrtao da je ponašanje hrvatskog premijera djetinjasto.

PLUS SEDMICE

Prilog Vladimira Kovačevića posvećen načinu rada kadrovske komisije Agencije za državnu upravu BiH, podcrtan “živim primjerom” nedostatka validnih kriterija na kojima se zasniva odluka o odabiru kandidata pri zapošljavanju.

MINUS SEDMICE

Paušalni i nekritički pristup novinara Dejana Erića posvećen nedolasku hrvatskog premijera na samit predsjednika Vlade Kine i jugoistočne Evrope u Beograd.

Ocjena 8

Komparativna analiza

BN TV pažnju u dnevnicima sve više fokusira na događaje i pojave od interesa za život građana. Pritom se teme, kada to razvoj događaja zahtijeva, prate svakodnevno, čime se pokazuje ozbiljnost pristupa problematici koja se tretira. Na drugoj strani, RTRS sve više gubi kredibilitet ne samo kao javni servis nego i medij u čije informacije javnost može imati povjerenje. Jasno političko pozicioniranje uz vladajuću elitu i dalje je prisutno, pristrasnost u novinarskim izvještajima više se ni ne pokušava prikriti.

tačno.net
Autor 11.12.2014. u 16:10

Tacno.net Aplikacija

Aplikacija