RTRS I BNTV: SLOŽNO PROTIV REZOLUCIJE O SREBRENICI

tačno.net
Autor 25.6.2015. u 12:04

RTRS I BNTV: SLOŽNO PROTIV REZOLUCIJE O SREBRENICI

Rezolucija o Srebrenici i hapšenje Nasera Orića u središtu su interesovanja obje televizije. Dok za BNTV ovo predstavlja važnu političku temu, za huškačku uređivačku politiku RTRS-a ovo je slamka spasa. Još jedna prilika da se dokaže ugroženost RS-a i ne izvještava o sumornoj ekonomskoj stvarnosti Republike Srpske

 Piše: Gordana Katana, analiziraj.ba

RTRS: IMA LI U DNEVNIKU MJESTA ZA DVOJE?

17. – 23. juni 2015.        

DNEVNIK JEDNOG PREDSJEDNIKA: Da RTRS u Dnevniku 2 ne štedi ni prostor ni vrijeme kada su u pitanju aktivnosti i stavovi predsjednika RS-a Milorada Dodika, uvjerili smo se ponovo i u ovoj nedjelji. U dnevniku 17. juna (urednik Momčilo Ostojić), najava Dodikovog odlaska na ekonomski forum u Rusiji dobila je neprimjeren značaj. Ista tema je kao događaj dana istaknuta i u dnevniku 18. juna, u kojem bilježimo: razgovor sa Miloradom Dodikom u Rusiji, razgovor s Dodikom nakon sastanka s direktorom Zarubežnjefta, najava saradnje i novih projekata s Rusijom uoči sastanka sa Sergejom Lavrovim, prilog naslovljen “Osjete se efekti Dodikove posjete Rusiji”, izjava ambasadora Ruske Federacije u BiH, koji je demantovao pisanje federalne štampe o Rezoluciji o Srebrenici, uz naglašavanje Dodikove uloge u kreiranju tog stava, te najava priloga o Dodikovoj posjeti Rusiji u magazinu Pečat.

O SREBRENICI TEMELJITO I “OBJEKTIVNO”: Osim Dodika, ovonedjeljni dnevnici pretvorili su se i u svojevrsnu sagu o Rezoluciji o Srebrenici, s jasnim naglašavanjem RTRS-a “o njenoj štetnosti po RS”. U dnevniku 17. juna, u trajanju od 11 minuta, nizali su se izvještaji posvećeni najavi Rezolucije o osudi genocida u Srebrenici – četiri zaredom. Različiti akteri, a poruka ista: “Rezolucija je za RS neprihvatljiva, genocid nije počinjen.”

O NESRPSKIM RATNIM ŽRTVAMA AGENCIJSKI ŠTURO: U istom dnevniku bilježimo još jedan u nizu primjera različitog odnosa javnog RTRS servisa prema žrtvama i zločinima počinjenim u minulom ratu. Hapšenje dva lica srpske nacionalnosti zbog sumnje da su počinili ratni zločin nad licima hrvatske nacionalnosti u selu Tukovi, opština Prijedor, sažeto je u dvije rečenice koje je iščitao prezenter.

AKO SUD NE PRESUDI, RTRS HOĆE: U Republici Srpskoj, ako je suditi prema sadržaju vijesti i izvještaja koje RTRS prezentira u centralnoj informativnoj emisiji građanima, jedini problemi su već spomenuta Rezolucija o Srebrenici i izručenje Nasera Orića Srbiji, koja ga tereti za ratne zločine počinjene nad srpskim stanovništvom tokom proteklog rata. Najavljujući jedan u nizu priloga posvećenih pitanju izručenja, prezenterka u dnevniku 22. juna kaže: “ratni zločinac Naser Orić”. Malo je vjerovatno da urednik dnevnika Jasenko Todorović ne zna značenje presumpcije nevinosti, pa je stoga očito da on, barem u slučaju Orića, ne važi.

Iz analize Dnevnika 2 tokom ove nedjelje jasno se iščitava namjera da se, i prije nego dođe pred Vijeće sigurnosti UN-a, Rezolucija o osudi genocida u Srebrenici po svaku cijenu potpuno diskredituje. Za to su poslužili ne samo slučaj hapšenja Orića u Švicarskoj nego i gotovo svakodnevni izvještaji o obilježavanju godišnjica “nevino stradalih srpskih civila i vojnika na području Srebrenice”.

Otuda je i u svom izvještaju u dnevniku 22. juna novinar Nenad Petrović nastojao relativizirati grafite koji su osvanuli u Skelanima s porukom “smrt Oriću”. Iako novinar u svom izvještaju emituje i izjavu portparola policije RS-a da u vezi s tim incidentom nisu saslušavana maloljetna lica, fokus izvještaja je na roditeljima (ne zna se čijim) koji tvrde da su “grafite ispisali oni koji su to prijavili policiji”.

PA, NE MORA SE BAŠ O SVEMU U DNEVNIKU: Kada je u pitanju Doboj, podsjećamo da smo u više navrata upozoravali da tendencioznim izvještajima o pristupanju tog grada Zajednici opština turskog svijeta RTRS svjesno doprinosi podizanju međuetničkih tenzija. Vjerovatno iz tih razloga RTRS nije našao za shodno da gledaoce makar jednom riječju informiše o incidentu 21. juna, kada je tokom održavanja iftara na otvorenom u Doboju grupa mladih skandirala “Ratko Mladić!”.

Plus nedjelje

Nijedan prilog nije zaslužio da bude izdvojen kao plus nedjelje.

Minus nedjelje

Prilog novinarke Vesne Vuković o porodici Slobodana Ilića, predratnog sudije iz Srebrenice koji je ubijen na području te opštine tokom proteklog rata. Cijela priča bazirana je na tvrdnji da ga je “ubio, odsjekao mu glavu i izvadio oči Naser Orić”. Ne sporeći da nalogodavci i ubice Ilića moraju biti sankcionisane, pa čak ako je to i Naser Orić, primjećujemo da novinarka gledaoce uskraćuje za ključnu informaciju, a to su dokazi ili iskazi svjedoka koji upućuju na njegovu odgovornost za taj zločin.

Ocjena 1

 

BNTV: PRIORITET EKONOMSKIM TEMAMA

17. – 23. juni 2015.        

DVA MILIONA RAZLOGA ZA BAVLJENJE SREBRENICOM: Da li je Srbija zatražila izručenje  Nasera Orića, te hoće li Orić biti izručen Srbiji, tema je o kojoj je i BNTV u udarnim terminima dnevnika tokom protekle nedjelje informisao svoje gledaoce.

Jednako tako, gledaoci su upoznati i o stavovima zvaničnika RS-a i Srbije o Rezoluciji o Srebrenici pred Vijećem sigurnosti UN-a. Ipak, s tim u vezi treba kao pozitivan primjer pristupa ovoj temi izdvojiti prilog novinara Mite Travara o okruglom stolu koji je o toj temi organizirao takozvani Istorijski projekt Srebrenica. Novinar se nije bavio tim događajem, već mu je to bio povod da podsjeti da je “idejni tvorac” tog projekta Stefan Karganović, čovjek koji je od Vlade RS dobio dva miliona KM, čiju potrošnju nikada nije opravdao, zbog čega se protiv njega vodi istraga pred Specijalnim tužilaštvom RS. (Dnevnik 2, 17. juni, urednik Slobodan Durmanović)

A GDJE SU PARE? Iz tog bloka vijesti treba izdvojiti izvještaj novinarke Mirjane Minić o sudbini bijeljinske Šećerane, koja je nakon jednog sudskog spora prešla u vlasništvo Vlade RS. Novinarka je podsjetila da šećerana već tri godine ne radi, što se direktno odrazilo na semberske poljoprivrednike, ali i na nemar Vlade RS koja nema nikakvu strategiju u vezi sa šećeranom.

BNTV je ponovo potvrdio svoju dosljednost kada je u pitanju ukazivanje na afere koje godinama potresaju RS. Ove nedjelje nastavljeno je praćenje razvoja događaja oko izdavanja upotrebne dozvole za objekt kompanije Grand Trade kontroverznog banjalučkog biznismena Mile Radišića.

Plus nedjelje

Izvještaj novinara Mite Travara o najavi dokapitalizacije Banke Srpske, čiji je vlasnik Vlada RS. U kratkoj retrospektivi, novinar je podsjetio da je do 2013. godine ovo bila Balkan Investment banka. Bivši vlasnici – litvanski državljani – izvukli su kapital iz banke, a potom napustili RS.

Minus nedjelje

Prilog novinarke Mirjane Minić o, kako je navela, većinskom srpskom selu Ratkovica kod Srebrenice. Novinarka je podvukla kako srpske kuće ni 20 godina od rata nisu obnovljene, što onemogućava povratak. U ovom izvještaju ne bi bilo ništa sporno da Minić ne tvrdi kako postoji etnička diskriminacija te ističe: “Put do srpskih kuća je zarastao, dok do muslimanskih vodi asfalt.”

Ocjena 7

 

Komparativna analiza

Analiza ukazuje da dvije centralne informativne emisije RTRS-a i BNTV-a daju dijametralnu sliku stanja u RS-u. RTRS i dalje svjesno ignoriše ili marginalizuje sve složeniju ekonomsku situaciju u RS-u i pažnju, u skladu sa praksom vlasti, nastoji skrenuti ka političkim dešavanjima. BNTV ostaje dosljedan u razotkrivanju svih negativnih pojava koje opterećuju RS.

tačno.net
Autor 25.6.2015. u 12:04

Tacno.net Aplikacija

Aplikacija