RTRS: VUČIĆ ZAMOLIO PREDSJEDNIKA RS-A DA JOŠ JEDNOM RAZMISLI O ODRŽAVANJU REFERENDUMA

tačno.net
Autor 23.7.2015. u 11:39

RTRS: VUČIĆ ZAMOLIO PREDSJEDNIKA RS-A DA JOŠ JEDNOM RAZMISLI O ODRŽAVANJU REFERENDUMA

Uređivačka politika Dnevnika 2 RTRS-a po ko zna koji put je potvrdila da ova medijska kuća nije javni servis građana, nego služba za odnose s javnošću vlasti Republike Srpske i predsjednika tog bh. entiteta Milorada Dodika. BNTV je osjetljivim političkim pitanjima pristupio “hladne glave” i još jednom održao lekciju RTRS-u o tome kako se profesionalno izvještava o ključnim političkim temama

Piše: Gordana Katana, analiziraj.ba

RTRS: PROPAGANDNI SERVIS NA USLUZI VLADAJUĆIM STRUKTURAMA

15. – 21. juli 2015.        

NIPODAŠTAVANJE GLEDALACA: Tema nedjelje bila je odluka Narodne skupštine RS o održavanju referenduma o Sudu i Tužilaštvu BiH. Dnevnik 15. jula, koga je uredio Momčilo Ostojić, posvetio je trinaest udarnih minuta sjednici entitetskog parlamenta. Način na koji je sama sjednica parlamenta najavljena od strane prezentera, potom reportersko javljanje, a zatim i izvještaj postavljaju pitanje: Smatra li urednik dnevnika da su gledaoci RTRS-a zaostali u razvoju pa im jednu te istu stvar treba ponoviti tri puta?

Toliko su puta prezenter, reporter, a potom i predsjednik Narodne skupštine ponavljali kako je parlament glasao o odluci o raspisivanju referenduma. Isto toliko puta – kroz emitovane izjave predsjednika RS-a – prenesen je i njegov stav o razlozima zbog kojih je predložio odluku o referendumu.

OPOZICIJA BEZ PRAVA NA IZJAŠNJAVANJE: Izvještaj sa skupštinskog zasjedanja pripremila je novinarka Nada Veletić. I ponovo stara boljka RTRS-a za koju odgovornost ne snose novinari, nego sami urednici. Protivljenje održavanju referenduma – što su zastupali opozicioni poslanici – tek je ovlaš spomenuto, uz pomno biranje skupštinskih obraćanja, pa je svjesno izbjegnuto da se čuje i jedan argument kojim je opozicija branila iznesene stavove.

TAKOZVANO NOVINARSTVO: Jednako tako javnosti su prešućeni i stavovi i protivljenje odluci o referendumu Ureda visokog predstavnika u BiH, Ambasade SAD-a i Vijeća za provedbu mira, koga novinarka Veletić naziva “takozvani PIK”.

Ni u dnevniku 16. jula gledaocima nije predočen stav međunarodne zajednice o odluci o referendumu o državnom Sudu i Tužilaštvu – za RTRS, već uobičajen manir neprofesionalnog izvještavanja. Međutim, emitovane su brojne reakcije i napadi na međunarodne dužnosnike koji su osudili odluku o referendumu. Glas je dat predstavnicima vlasti RS-a i podobnim pravnim ekspertima.

RASPIRIVANJE MRŽNJE: Milorad Dodik glavni je lik svih događaja. Potvrdilo se to i u dnevniku 17. jula, u kojem je emitovan izvještaj o njegovom sastanku s premijerom Srbije Aleksandrom Vučićem. Prezenter dnevnika, zatim reporterka iz Beograda Teodora Vranješ, a potom novinarka Ljiljana Preradović  apostrofiraju: “Vučić zamolio predsjednika RS-a da još jednom razmisli o održavanju referenduma.” Vučićeve izjave u izvještaju prenesene su vrlo šturo, tek toliko da bi gledaoci znali o čemu je riječ. Glavnina prostora ustupljena je Dodiku, uz posebno izdvojenu izjavu u kojoj se predsjedniku RS-a ustupa prostor da javnom riječju raspiruje međuetničku netrpeljivost rekavši da je “Mladen Ivanić za člana Predsjedništva BiH izabran bošnjačkim glasovima”.

RTRS ARŠINI RAVNOPRAVNOSTI: Proslava Ramazanskog bajrama svoje mjesto je u dnevniku 17. jula našla tek u drugom dijelu centralnih vijesti RTRS-a. Ponavljati da je RTRS javni servis RS-a, u kojem su svi narodi ravnopravni, izlišno je.

PLUS NEDJELJE

Jedino u čemu je Dnevnik 2 RTRS-a ostao profesionalan jeste izvještavanje o prirodnim nepogodama. Zato kao plus nedjelje i izdvajamo izvještaje o požaru koji je harao na području Trebinja.

MINUS NEDJELJE

Ukupan način na koji je u dnevnicima izvještavano o odluci Narodne skupštine RS o raspisivanju referenduma o Sudu i Tužilaštvu BiH. Ponovo je RTRS prekršio temeljna načela profesionalnog izvještavanja uskrativši gledaocima mogućnost da o ovom pitanju čuju stavove onih koji su se protivili ovoj odluci.

Ocjena 1

BNTV: PROFESIONALNO O OSJETLJIVIM POLITIČKIM TEMAMA

15. – 21. juli 2015.        

DRUGA STRANA: I dok se RTRS trudio svi silama javnost uvjeriti u opravdanost odluke o referendumu o Sudu i Tužilaštvu BiH, BNTV uspio je pristupiti ovoj temi “hladne glave”. U dnevnicima 16. i 17. jula, građani su mogli vidjeti i čuti sve što je o ovoj velikoj političkoj temi RTRS prešutio: stavove opozicije i međunarodnih zvaničnika. Jednako tako pristupljeno je i izvještaju o sastanku predsjednika RS-a Milorada Dodika sa srpskim premijerom Aleksandrom Vučićem.

MIJENJAJU LI POLITIČARI MIŠLJENJA? Iz tog dnevnika (17. juli, urednik Slobodan Durmanović) izdvajamo prilog novinara Željka Raljića koji je napravio analizu odnosa predsjednika RS-a prema referendumu u svjetlu svih njegovih izjava datih od 15. do 17. jula.

IMA POLITIKE I MIMO REFERENDUMA: U dnevniku 16. jula, novinarka Danina Milaković  osvijetlila je i pozadinu formiranja novog poslaničkog kluba u Narodnoj skupštini RS koga čine tri bivša poslanika SDS-a i jedan DNS-a, za koga nije jasno da li je napustio tu stranku. A pozadina je više novca u džepove tih poslanika i veći benefiti u vidu službenog automobila i drugih povlastica koje im po tom osnovu pripadaju.

BRIGA O GRAĐANIMA: BNTV pažljivo je pratio kako toplotni talas, koji je zahvatio BiH i region, utiče na život ljudi. Posebna pažnja bila je usmjerena na radnike koji rade na otvorenom i kojima nije omogućena adekvatna zaštita. Iz bloka izvještaja o toj tematici izdvajamo prilog novinara Mite Travara o selima na planini Manjači kod Banjaluke. Vodovod obećan za prošlogodišnje izbore nije izgrađen, a tamošnje stanovništvo je zbog nedostatka vode pred katastrofom koja prijeti da im sva stoka ugine.

PLUS NEDJELJE

Intervju novinarke Slađane Jašarević s direktorom Evropske komisije za zapadni Balkan Jean-Ericom Paquetom. Razgovarano je o strukturalnom dijalogu o pravosuđu na nivou BiH, koji je ukazao na potpunu neutemeljenost razloga zbog kojih je predsjednik RS-a inicirao raspisivanje referenduma o Sudu i Tužilaštvu BiH.

MINUS NEDJELJE

Proslava Ramazanskog bajrama u dnevniku 17. jula spomenuta je sa samo dvije rečenice u 20. minutu centralne informativne emisije BNTV-a.

Ocjena 7

Komparativna analiza

Ignorisanje vjerskih praznika drugih naroda u RS-u već je ustaljeni dio uređivačke politike RTRS-a i BNTV-a i to je jedna od stvari o kojoj postoji prešutni konsenzus. To ukazuje da se ove TV kuće doživljavaju kao mediji koji su isključivo okrenuti građanima srpske nacionalnosti. Kada je u pitanju politika, i ova nedjelja pokazala je sve razlike između ove dvije medijske kuće. BNTV još  jednom je održao RTRS-u lekciju o tome kako se profesionalno izvještava o ključnim političkim temama koje su od interesa ne samo za RS nego i cijelu BiH.

tačno.net
Autor 23.7.2015. u 11:39

Tacno.net Aplikacija

Aplikacija