Šokantno: Švedska televizije SVT prikazala film koji negira genocid u Srebrenici

Autor/ica 2.9.2011. u 10:32

Dokumentarni film Ola Fliuma (Flyum) i Davida Hebdiča (Hebditch) u nedjelju je prikazan i u emisiji “Dokumenti izvana” na prvom programu švedske televizije SVT. Zasnovan na izmišljenim činjenicama, ovaj pokušaj dokumentarnog filma, između ostalog, opravdava genocid nad stanovnicima zaštićene zone UN-a, prikazujući Armiju RBiH kao agresora, a Vojsku RS kao žrtvu koja se branila.
U nastavku te kampanje u filmu “Tragovi iz Sarajeva” Flium optužuje ARBiH za direktne veze s El-Kaidom, da su u BiH trenirani teroristi koji su napali Ameriku 2001. godine te da je Vojska RS bombardirala Sarajevo upravo zbog opasnosti od terorizma?!

Reagovala je naša akademeska zajednica u Švedskoj  ,uspjeli su već prvog dana prikupili više od 1.000 potpisa za peticiju kojom se traži javno izvinjenje i odustajanje od najavljenog emitiranja još jednog spornog filma istog autora

Inicijative za pokretanje fb grupe.. dosla je od strane 13 bh akademika u Svedskoj, kao odgovor na provokaciju koja jeodaslana od strane SVT : Švedske televzije kroz dokumentarac “grad koje je bio zrtvovan”. Grupa je napisala protestno pismo koje je argumentovano utemeljenim cinjenicama na osnovama ranije reakcije helsinskog komiteta u Norveskoj.

Osim toga poslat je dopis instituciji koja ima ovlasti  kao  RAK kod nas  da preispita sadrzaj filma.

Još jednom je dokazano da najveći resurs ove zemlje njegova mladost koja se nalazi  po cijelom svijetu.

Tacno.net će nastaviti sa praćenjem ovog slučaja  i davanjem podršku našim akademcima u Švedskoj.

Prenosimo tekst Jasenka Selimovića o ovom slučaju

Postojanje teorija zavjere nije nikakva novost. Židovi su, prema takvim teorijama, odgovorni za teroristički napad na World Trade Center, muslimani osvajaju Zapad kroz islamizaciju i sl. Ovakvi idiotizmi imaju često ograničen domet jer se prenose od usta do usta te na opskurnim blogovima. Problem nastaje kada takve tvrdnje dobiju mogućnost da se šire kroz velike distribucijske kanale. Zato je veoma ozbiljno kada SVT (švedska televizija) ustupi prostor ovakvim teorijama zavjere.

U nedjelju je, naime, na švedskoj televiziji SVT u programu ”Dokument utifrån” prikazan, norveški “dokumentarac” o Srebrenici, “Grad koji je žrtvovan.” Tamo smo saznali da je zapravo tadašnji predsjednik Bosne i Hercegovine Alija Izetbegović bio taj koji je “prodao” Srebrenica da bi pridobio Zapad da napadne Srbiju. I da je SAD to toliko željela da je tadašnji predsjednik Bill Clinton iznio sljedeći prijedlog: ako predsjednik bosanskih muslimana i stanovnici Srebrenice puste da se 5000 Muslimana u Srebrenici pobije od strane Srba, on će osigurati intervenciju NATO-a. Zanimljivo, zar ne? Film se tu ne zaustavlja.

Prema filmadžijama je bosanskosrpski ratni zločinac Ratko Mladić čestit tip koji pokušava pronaći rješenje za “nesigurnu i ozbiljnu sigurnosnu situaciju” u Srebrenici, ali ne uspijeva, jer muslimani su toliko prokleto nespretni da oni ni ne znaju što žele. U filmu saznajemo isto tako da su u bosanskom ratu postojale dvije strane: ” bosanska strana (koja) je imala NATO-avione i nizozemske UN-snage od 450 vojnika, uz 5.500 vojnika pod zapovjedništvom Orića ” a s druge strane, Mladić sa samo četiri tenka i 400 vojnika.” Ako netko nije shvatio ovo, da ponovimo: snage UN borile su se na bosanskoj strani,

Najozbiljnije je ipak poricanje genocida za koji filmadžije snose krivicu. Na početku filma govori se o genocidu, ali onda se fokus prebacuje na “ratni zločin”, izveden od strane Muslimana koji su ubijali ljude u okolnim selima. Ostavljajući po strani činjenicu da filmadžije prihvataju osvetu kao legitimni motiv za ubijanje, ostaje činjenica poricanja genocida. Žrtve koje su ubijene su, po filmadžijama, “mješavina vojnika i civila” i jedan izvor u filmu donosi ocjenu da je ” ta operacija, istine radi, izgledala kao većina konvencionalnih vojnih operacija”. Drugim riječima, nije bio planiran genocid u Srebrenici, nego je to jedna greška u običnoj vojnoj operaciji. Da je ta slika u većini tačaka suprotna onome što Haški sud detaljno utvrdio (vidi,izmedju ostalog, presudu protiv Krstića, generala-majora bosanskih Srba, predmet br: IT-98-33-T), pa čak i protiv ispovijesti onih koji su pobili ove ljude (Erdemović, predmet br, IT-96-22-T)- to, izgleda, ništa ne znači ovim filmadžijama.

To što film ignorira gotovo sve dokaze do kojih je Haški sud došao nije najveći problem. Kao i obično u kålsuparteorier* i ovo je mješavina poluistina, zabluda, neznanja i laži. Nije najveći problem filma ni to što ponavlja svu najtamniju nacionalističku propagandu koju je Milošević pokušao širiti jer i Srbija i Srbi u novije vrijeme se naprežu kako bi pokazali da su izašli iz nacionalističkog mulja koji je vladao u doba Miloševića. Najveći problem je da je švedska televizija SVT ustupila prostor ovoj teoriji zavjere sa prigušenim islamofobičnim tonovima koja poriče genocid. Baš kao što su Židovi u teorijama zavjere sami krivi za sve su pretrpjeli, tako i u ovom filmu muslimani mogu samo sebe kriviti za genocid su pretrpjeli.

Vrlo je zabrinjavajuće da je švedska televizija SVT odlučila prikazati ovaj film. SVT ne smije biti kanal za poricanje jednog genocida koji je precizno predočen od Haškog suda. Da SVT nije, poslije filma, pripremila raspravu koja bi pojasnila stvari, je još više uznemirujuće. Odgovorni urednik na SVT treba nam reći zašto.

Autor/ica 2.9.2011. u 10:32