ŠTA JE NICHOLAS HILL REKAO O MILORADU DODIKU?

tačno.net
Autor 5.12.2014. u 16:18

ŠTA JE NICHOLAS HILL REKAO O MILORADU DODIKU?

Jedna izjava, dva oprečna izvještaja. Na Federalnoj televiziji prenijeli su Hillovu oštru kritiku u cijelosti. Otpravnik poslova Američke ambasade tom prilikom je rekao da Dodik blokira reformske procese, a prikrivanje zasigurno bitne izjave upadljiv je primjer autocenzurisanja ATV-a

Piše: Uglješa Vuković, analiziraj.ba

 

ATV: OTVORENO UZ VLAST

28. novembar – 3. decembar 2014.

PREPOZNATI AKTUELNOST: U vijestima ATV-a prve minute nisu ekskluzivno rezervisane za političke teme i pripadnike političke elite, već se shvata važnost udarne vijesti koja se iz dana u dan razlikuje. Ovo je itekako bitno jer gledaoci se odlučuju za informativni sadržaj na osnovu njegove aktuelnosti, ako ne i ponajviše zbog toga. U petak (28. novembra) i u srijedu (trećeg decembra) problemi klijenata Bobar banke ispravno se se našli na samom početku, dok su političko-stranačke teme izmještene u desetu minutu. Bez obzira na mnogobrojne prigovore informativnoj politici ATV-a, ne može im se osporiti da ne daju važnost bilježenju najzanimljvijih dnevnih događaja koji interesuju javnost. Zatvaranje Bobar banke je, naprimjer, prepoznato kao bitno još u vrijeme dok su postojale glasine o sumnjivom poslovanju, a od zatvaranja vijest je ispravno svakodnevno u samom vrhu izlaganja.

RADNICI IZA 30. MINUTE: U srijedu, trećeg novembra,  negdje pred sam kraj Vijesti (urednik Igor Požgaj) saznajemo da su se okupili radnici Fruktone povodom presude u njihovu korist. I tu staje vijest i sav smisao. Dalje ne saznajemo na šta se tačno odnosi spomenuta presuda, niti šta je radnike opredijelilo da baš danas zajedno izađu na ulici. Umjesto smislenog prezentovanja vijesti i traženja sadržaja, defiluju ispresijecane i obesmišljene izjave učesnika događaja. Primjer nekvalitetne prezentacije sudske presude i priloga iz kojih suštinski ne saznajemo ništa.

MALA ŠKOLA KONSTRUKCIJE: Kako se medijski režira konstrukcija koja predstavlja oslonac vladajućoj politici, ATV nam je demonstrirao u srijedu: prilog započet temom nesuđene gasifikacije Republike Srpske, u kontekstu ruskog odustajanja od Južnog toka, kulminirao je u podgrijanom sukobu Dodika protiv otpravnika američke ambasade. Sukob je svršen, naravno, u korist prvoga, jer Nicholas Hill je smišljeno interpretiran kao namjerno maliciozan stranac koji je jedva dočekao, prema riječima novinara, da prokomentariše energetske nevolje našeg predsjednika. U idućoj vijesti uredništvo se još očitije stavlja na stranu sadašnje i buduće vlasti, dopuštajući si da informaciji dodaju tobož slobodne komentare, nezgrapno poluironične, sa krajnjim zaključkom da su studenti i penzioneri izašli srećni i oduševljeni sa konsultacija sa mandatarkom za sastav vlade, jer nisu skidali osmijeh. Veoma dobar pokazatelj gdje se televizijsko novinarstvo u nas nalazi jeste pojava da jedan medij neobraćanje i nesarađivanje visokog političkog dužnosnika po završenom sastanku, čime se demonstrira prezir prema novinarstvu i javnosti, pravda  u prilog umetnutim izgovorom da je to vjerovatno zbog njenih priprema za teži posao koji joj predstoji.

PLUS SEDMICE:

Novinari iz rubrike region i svijet, poput Davora Stankovića, svakodnevno pokazuju umijeće dinamične prezentacije informacija. Jezgrovito. Bez komentarisanja. Ponekad i slojevito, s nekoliko riječi kratkih pojašnjenja.

MINUS SEDMICE:

Otvoreno stajanje uz vlast postaje sve prizemnije. Prisustvo tendencioznih komentara kojima se  fabrikuje sukob kao vijest potrebna vladajućoj eliti. Slučaj Dodik i Hill.

OCJENA: 3-4 (zbog novinara izuzetaka i prepoznavanja bitnosti aktuelnih događaja).

 

FTV: DNEVNIK NIJE DOKUMENTARNO VEČE

28. novembar – 3. decembar 2014.

CRNA HRONIKA UMJESTO POLITIKE: U ponedjeljak i utorak (prvi i drugi decembar; urednici Amra Zaklan i Rasim Borčak) saznali smo da je moguće da dnevnik ne otvaraju saopštenja i  sastančenja političkih funkcionera, ali i da je jedina tema koja ih na FTV-u može odmijeniti crna hronika. Takođe je primjetno kako Federalna televizija za sada ne dopušta sebi senzacionalističke ispade, prikaze unesrećenih i slične nekrofilske obrasce vodećih medija u odnosu prema ovoj rubrici.

NAPOKON NAMETNUTA TEMA OD ZNAČAJA: U nedjeljnom dnevniku (30. novembar; uredila Jadranka Milošević) prepoznato je i pokrenuto pitanje koje se ispostavlja kao značajno u našoj zemlji, s obzirom na veliki broj socijalnih protesta. Šta preduzima Agencija za reviziju privatizacije? Traženo je mišljenje predstavnika agencije i ono je zatim suprotstavljeno stavovima predstavnika tuzlanskih radnika, koji danima traže ispitivanje sumnjivih privatizacija. Sučeljavanjem radničkih zahtjeva i komentara sa stavom specijalno osnovanog javnog tijela pokušava se bar malo rasvijetliti i prikazati trenutno stanje odnosne problematike. Pravilno prepoznata tema od značaja kojom se napokon produbljuje interesovanje za radničke zahtjeve.

DOKUMENTARNI DNEVNIK: U utorak, drugog decembra, Nađa Ridžić pripremila je reportažu o posjeti hrvatskog premijera Milanovića srednjobosanskim fratrima i Novoj Bili, otkrivajući kao očigledno ono što se često osjeti kao utisak pri gledanju dnevnika FTV-a. A to je svojevrsni patvoreni, epsko-dokumentarni intoniran pristup dnevnoj vijesti koji gledatelju/ki donosi atmosferu neprikladnog arhaičnog jezika (“čije zidine pamte nemirne dane”), doprinoseći da zaboravimo kako gledamo informativnu emisiju.

UVIJEK ISTO MIŠLJENJE KAO OSVRT: Javna televizija procjenjuje kako je veoma bitno šta je rekao famozni Krug 99, dajući mu preimućstvo komentiranja i lamentiranja nad ekonomsko-socijalnim nedaćama. Opet smo slušali liberalnu ideološku deklamaciju o stranim investicijama i socijalno nastrojenoj vlasti koja kupuje socijalni mir. U redu je da i ovo mišljenje ima svoj izražaj, ali davati mu pijedestal jedinog i najčešćeg, sa svim radikalno datim zaključcima, nepošteno je prema drugim i drugačijim gledištima. Uz to je opet registrovana pojava da se stav nekolicine inteligenata proglasi opštim sudom, i to uz pomoć autoritativne krilatice “stav je stručnjaka”.

MINUS SEDMICE:

Iako se ne radi o minusu sedmice, pa ni minusu dnevnika, radi se o nečemu što želim izdvojiti kao negativnu praksu javnog servisa koja se posredno tiče i informativnog programa. Na teletekst stranici Federalne televizije građani su izloženi agresivnom reklamiranju zasnovanom na prevari. Pri samom otvaranju teleteksta automatski se prikazuje stranica broj 101 sa reklamnim natpisima koju potom preskačete ručnim biranjem početne stranice, na kojoj vas opet zna zateći reklama. Građani već plaćaju RTV taksu, omogućujući tržišnu neorijentisanost i stoga zaslužuju drugačiji tretman, oslobođen od agresivnog reklamiranja.

PLUS SEDMICE:

U nedjeljnom dnevniku javni medij je iskoristio svoju moć nametanjem teme od javnog značaja, ispitujući rad Agencije za reviziju privatizacija.

OCJENA: 5

KOMPARATIVNA ANALIZA:

Upoređujući dvije informativne politike, bilježi se zanimljiva odluka u srijedu, trećeg decembra. Posjeta otpravnika američke ambasade Nicholasa Hilla Banjaluci potpuno je različito upakovana. Dok su na ATV-u njegovu posjetu iskoristili u sklopu drugog tematskog priloga, ne citirajući njegovu direktnu ocjenu o samom predsjedniku Dodiku, na Federalnoj su prenijeli tu otvoreno oštru kritiku u cijelosti. Hill je rekao kako je Dodik blokirao reformske procese, a prikrivanje zasigurno bitne izjave upadljiv je primjer autocenzurisanja ATV-a. Federalna mnogo veću pažnju poklanja prosvjedima, okupljanjima i zahtjevima radnika, bez obzira na primjedbe u odnosu na način obrade, a za banjalučku TV stanicu radnička klasa gotovo da ne postoji. Pojavi li se, tamo je negdje u zapećku, podcijenjena između posljednje reklame i sporta.

tačno.net
Autor 5.12.2014. u 16:18

Tacno.net Aplikacija

Aplikacija