VESELJE SE ŠIRI NA SVE STRANE

tačno.net
Autor 9.10.2014. u 10:56

VESELJE SE ŠIRI NA SVE STRANE

Foto: VN

Za razliku od BN Televizije, koja u većini izvještaja ipak poštuje pravilo “dvije strane”, RTRS slaže informacije u kojima predstavnici vlasti RS-a sami sebe hvale i promoviraju

Piše: Gordana Katana

 

RTRS                          7. oktobar 2014.                                                                  

Urednik: Siniša Mihailović

DODIK, DODIK, DODIK I PONOVO DODIK

Dnevnik 2 RTRS-a otvoren je prilogom o početku gradnje druge dionice autoputa Banja Luka – Doboj. Uz javljanje s terena, novinarka Nada Veladžić navodi i bitne tehničke i finansijske podatke za ove radove. Potom slijedi nepotrebno citiranje predsjednika RS-a Milorada Dodika, njegova izjava, pa ponovo citiranje njegovih riječi.

I sljedeći prilog, novinara Danijela Kovačevića, o nabavci novog medicinskog helikoptera, nepotrebno u fokus cijele priče stavlja Dodika. Tako se u samoj najavi priloga ističe da je dio sredstava dao i predsjednik RS-a iz svog budžeta, a potom je slijedila i njegova izjava.

U oba priloga koja sadrže podatke i činjenice zanimljive za javnost, novinari ipak u prvi plan stavljaju da je za sve to zaslužna aktuelna vlast.

I u nastavku dnevnika je Milorad Dodik centralna figura. Tako ide kratka vijest da je ministar zdravlja RS-a saopštio kako neće biti smanjenja plata zdravstvenim radnicima. Nakon toga ponovo izjava Milorada Dodika u kojoj hvali napore vlasti da “zdravstveni sistem u RS-u održi stabilnim”.

Zatim slijedi prilog posvećen intervjuu koji je Dodik dao bh. izdanju Večernjeg lista. Prezenter je iščitao dijelove koji govore o nemogućnosti opstanka BiH, te Dodikove prijetnje političarima Federacije BiH da će blokirati rad državnih institucija ukoliko ne dobije njihovu saglasnost za izgradnju kraka gasovoda “Južni tok” kroz RS.

Dnevnik RTRS-a otvoreno vrši promociju SNSD-a i njegovih koalicionih partnera SP-a i DNS-a tako što brižljivo izvještava o svim njihovim aktivnostima iz pozicije funkcija koje obavljaju u zakonodavnoj i izvršnoj vlasti.

U monitorisanom dnevniku tako je bio niz priloga o otvaranju zdravstvenih ambulanti, predaje ključeva stanova borcima i ratnim vojnim invalidima, kao i manifestacija posvećena Danima matematike, u kojoj je fokus priče stavljen na ministra nauke RS-a.

Ovaj blok priloga mogao bi se naprosto ocijeniti kao kratki predah u dnevniku, nakon čega slijede još dva priloga u kojima Milorad Dodik zauzima centralno mjesto.

Prvi je posvećen skupu održanom u Beogradu na kojem se vodila rasprava o predstojećim izborima u BiH. Novinarka, koja nije potpisana, izjave učesnika skupa pušta isključivo u dijelu u kojem se ističe “uloga Dodika u odbrani politike državotvornosti RS-”, te poruka građanima RS-a da zbog toga “Dodika trebaju nagraditi na izborima”.

I sljedeći (dnevniku potpuno nepriličan) prilog posvećen je liku i djelu Milorada Dodika. Ovaj put to je učinjeno kroz prepričavanje sadržaja emisije “Ćirilica” TV Happy iz Beograda, čiji je gost bio Emir Kusturica. Kusturica je i citiran u dijelu u kojem kaže da je “Dodik garancija Republike Srpske”.

Dva priloga u centru pažnje imaju i premijerku RS-a Željku Cvijanović. Jedan od njih sadrži niz reakcija na uvrede koje su pripadnici opozicije iznosili na njen račun (predizborni skup Saveza za promjene u Trebinju), dok drugi prenosi dijelove Cvijanovićkinog intervjua Beogradskom listuSvedok.

RTRS se bavio i okončanjem suđenja Radovanu Karadžiću pred Haškim tribunalom. Sažet izvještaj u kojem su uz podatke o dužini suđenja prenijeti dijelovi završne riječi i Tužiteljstva i Karadžića.

PLUS DANA

Završetak suđenja Radovanu Karadžiću. Iako je urađen bez analitičkog osvrta, barem ne sadrži komentare i daje ravnotežu u pristupu objema stranama.

MINUS DANA

Izvještaj o skupu održanom u Beogradu posvećenom predstojećim izborima. Izborom sagovornika i njihovih izjava, novinarka se bezrezervno stavlja na stranu aktuelne vlasti u RS-u i predsjednika ovog bh. entiteta Milorada Dodika, te sugerira građanima za koga da glasaju na predstojećim izborima.

BN TV                              7. oktobar 2014.

Urednica: Suzana Rađen-Todorić

ŠTA KARADŽIĆ RADI U HAAGU?

Dnevnik 2 BN Televizije otvoren je prilogom o okončanju suđenja pred Haškim tribunalom Radovanu Karadžiću, ratnom lideru bosanskih Srba optuženom za ratne zločine počinjene u BiH. Nakon najave slijedi gotovo 40 sekundi dug govor Karadžića pred sudskim vijećem, a nakon toga tek rečenica tužioca. Novinar bira rečenicu iz koje se ne vidi za koje je to zločine Karadžić optužen, a potom nastavlja s Karadžićevim govorom dugim gotovo pola minuta, koji završava njegovim uvjerenjem da će “sud donijeti oslobađajuću presudu”. Evidentno je da novinar svjesno izbjegava da, ili sam ili kroz navode tužioca, javnost upozna s obimom i težinom zločina za koje se Karadžić tereti. Tako se odustaje od načela pravednog informisanja i nepristrasnog izvještavanja.

Kako predizborna kampanja ulazi u završnicu, centralni dnevnik u odabiru redoslijeda informacija bira one vezane za izbore. Javnosti je prezentirano istraživanje marketinške agencije GFK o izlaznosti građana na izbore. Na nju se veže informacija o najavljenoj sjednici Centralne izborne komisije BiH koja će odlučivati o žalbi SNSD-a protiv opozicionog Saveza za promjene povodom predizbornog mitinga u Trebinju na kojem su vrijeđani kandidati SNSD-a.

Korištenju jezika mržnje u kampanji posvećen je prilog u kojem govore predstavnici vladajućih partija i opozicije te analitičari. Novinarka navodi da je jezik mržnje u politički život BiH uveo lider

SNSD-a Milorad Dodik, ali to i argumentira nizom njegovih izjava, psovki, prostačenja i prijetnji upućenih političkim neistomišljenicima, građanima i novinarima tokom javnih istupa u posljednjih nekoliko godina.

BN nastavlja s praksom u kojoj najave pojedinih događaja prate i ironični  komentari prezentera na račun vlasti. Tako je prilog oko početka gradnje

autoputa Banja Luka – Prnjavor popraćen riječima “usred predizborne kampanje, na otvaranje radova stigao je i Milorad Dodik”. I u samom prilogu, novinar, osim iznošenja podataka i izjava učesnika događaja, sve “začinjava” i komentarima na račun prisutnih predstavnika SNSD-a na događaju.

Prilog posvećen nabavci medicinskog helikoptera sadrži sve relevantne podatke, ali je, za razliku od RTRS-a, emitovan i stav opozicije koja smatra da je riječ o “predizbornom triku vlasti”, koja pokušava da prikrije katastrofalno stanje u zdravstvu RS-a.

Iz bloka posvećenog vijestima iz svijeta treba izdvojiti veoma informativan i sadržajan prilog o pojavi virusa ebole u Španiji.

PLUS DANA

Prilog o prvim slučajevima zaraze virusom ebole u Evropi, u kojem je istaknuta važnost upoznavanja javnosti o načinu širenja virusa.

MINUS DANA

Okončanje suđenja Radovanu Karadžiću pred Haškim tribunalom. Tendenciozno ignorisanje činjenica vezanih za sadržaj optužnice i davanje prevelikog prostora Karadžiću u iznošenju njegove odbrane.

Komparativna analiza

Finiš predizborne kampanje koriste i RTRS i BN Televizija kako bi promovirali predstavnike vladajuće strukture, odnosno opozicije. Za razliku od BN-a, koji ipak poštuje u većini izvještaja pravilo prezentiranja stava dviju strana, RTRS slaže informacije u kojima predstavnici vlasti RS-a sami o sebi prave hvalospjeve i samopromoviraju se. Treba istaći i da Dnevnik 2 RTRS-a obiluje prilozima koji bi sa pozicije javnog servisa mjesto trebali imati u programima posvećenim stanju u lokalnim zajednicama. Međutim, njihovo emitovanje koristi se kako bi i u informativnom programu, koji u pravilu ne bi smio biti posvećen predizbornoj kampanji, kandidati SNSD-a, DNS-a i SP-a dobili dodatni prostor.

BN Televizija, koliko god vremena posvećuje politici, prostor ostavlja i za životne probleme građana, ali i one koji su od značaja za širu zajednicu iz dugoročne perspektive, a koje vlast ne rješava.

analiziraj.ba

tačno.net
Autor 9.10.2014. u 10:56

Tacno.net Aplikacija

Aplikacija