VOJSKA RS-A 1944. GODINE OSLOBAĐALA BEOGRAD

tačno.net
Autor 16.10.2014. u 10:40

VOJSKA RS-A 1944. GODINE OSLOBAĐALA BEOGRAD

Foto: Wikipedia

Geopolitički analitičar Miroslav Lazanski, poznat po bliskim odnosima s Miloradom Dodikom, u udarnoj informativnoj emisiji RTRS-a rekao je da su “jedinice RS-a učestvovale 1944. godine u oslobođenju Beograda”, što je grubo i apsurdno falsifikovanje istorijskih činjenica koje se odnose na Drugi svjetski rat

Piše: Gordana Katana

 

RTRS    14. oktobar 2014.

Urednik: Momčilo Ostojić

Ustaljeno favoriziranje Milorada Dodika

Vijest dana u najavi centralnog dnevnika RTRS-a bila je čestitka, kako je rečeno, “Rusije Miloradu Dodiku na izbornoj pobjedi”.

Netom okončani izbori u fokusu su javnog servisa RS-a pa je prvi emitovani prilog bio posvećen saopštavanju novih podataka Centralne izborne komisije BiH o izbornim rezultatima na osnovu do sada obrađenih podataka.

Već u drugom prilogu je čestitka Ruskog instituta Dodiku na izbornoj pobjedi. Nakon iščitanog cjelokupnog sadržaja poduže čestitke u kojoj se Dodik naziva “bastionom srpstva”, zaključuje se uz posebnu naznaku da je ovaj institut savjetodavno tijelo predsjednika Ruske Federacije.

Nastavak Dnevnika 2 posvećen je postizbornim temama i kombinatorikama oko koaliranja u formiranju vlasti na entitetskom i državnom nivou. Kao primjer profesionalnog izvještavanja treba naznačiti prilog novinara Ajdina Cikote o formiranju zakonodavne vlasti u Republici Srpskoj. Novinar je sagledao sve aspekte ovog pitanja s izjavama svih relevantnih političkih predstavnika.

Profesionalno i za javnost informativno urađen je i prilog novinara Denisa Bojića o načinu izračunavanja kompenzacionih mandata.

Za razliku od prethodna dva priloga, u trećem novinarka Branka Kusmuk, govoreći o budućem sastavu Zastupničkog doma Parlamenta BiH, uz statističke podatke dodaje i nepotrebno vlastite opaske. Tako navodi koliko su, kada su u pitanju stranke iz RS-a, zastupničkih mjesta osvojili SNSD i DNS, a potom dodaje da “i blago ojačana opozicija ima šanse da učestvuje u formiranju vlasti”. Prilog novinarka i završava vlastitim komentarom koji zaključuje riječima “potrajat će saga o formiranju vlasti”.

Nastavak dnevnika kroz dva priloga direktno i indirektno posvećen je Miloradu Dodiku. U prvom prezenter čita dijelove intervjua koji je Dodik dao beogradskom dnevnom listu Euro Blic, s posebnim akcentom na odnose Srbije i RS-a.

Taj prilog svojevrstan je uvod u prilog dopisnika RTRS-a iz Beograda posvećen dolasku predsjednika Rusije 16. oktobra u Srbiju. Podjednako detaljima vezanim za doček Putina, novinarka vremena posvećuje i ulozi Milorada Dodika u tom događaju. Tako ističe “da je Putinov dolazak u Beograd značajan i za Srbiju i RS”. Tu tezu potvrđuje i izjavom sagovornika. Riječ je geopolitičkom analitičaru Miroslavu Lazanskom, poznatom po bliskim odnosima s Dodikom. Lazanski navodi da “RS i Dodik imaju jake i lične veze sa Putinom, te da su jedinice RS-a učestvovale 1944. godine u oslobođenju Beograda”. I u centralnom dnevniku, kao i u ostalim segmentima programa, RTRS koristi već prepoznatljivu terminologiju. Tako za RS, i novinari i prezenteri koriste termin “Srpska”. Zanimljivo je i da se uz Armiju Republike BiH redovno koristi termin “takozvana”.

RTRS i dalje nastavlja praksu nepotpisivanja novinara, autora

vijesti-priloga. Tako se samo pojedini novinari najavljuju i to u slučajevima kada to u uvodu samog priloga čini reporter koji se javlja s lica mjesta. RTRS sve češće koristi takav način rada, mada je često potpuno bespotrebno pošto se navodno lice mjesta svodi na živo javljanje ispred RTV doma u Banjoj Luci ili dopisništva RTRS-a u Istočnom Sarajevu.

PLUS DANA:

Prilog o formiranju parlamentarne većine u Narodnoj skupštini RS-a. Novinar bez komentara iznosi statističke podatke i stavove relevantnih političkih subjekata.

MINUS DANA:

Prilog posvećen posjeti Vladimira Putina Beogradu. Tendenciozan izbor sagovornika koji predsjedniku RS-a Miloradu Dodiku u cijelom događaju daje značaj koji nema, te grubo falsifikovanje istorijskih činjenica vezanih za Drugi svjetski rat. 

 

BNTV      14. oktobar 2014.

Urednica: Suzana Rađen-Todorić

KO JE IZBORNI POBJEDNIK U REPUBLICI SRPSKOJ?

Izborni rezultati i postizborne kombinatorike centralne su teme Dnevnika 2 BNTV-a. Dnevnik je otvoren prikazom podataka Centralne izborne komisije BiH za političke stranke iz RS-a uz isticanje povećanja broja glasova kandidata opozicionog Saveza za promjene. Na njega je nastavljen opširan prilog s konferencije za novinare SDS-a, najavljen riječima “SDS očekuje pobjedu Ognjena Tadića za predsjednika RS-a”.

U ovom bloku dnevnika, posvećenom izborima, kvalitetom i profesionalnošću izdvaja se tematski prikaz novinarke Danine Milaković oko izbora novog premijera RS-a.

BNTV nastavlja da otvoreno stoji iza opozicione političke scene u RS-u. Stoga je dio centralnog dnevnika više usmjeren na relativiziranje izbornog rezultata SNSD-a nego na teme koje se obrađuju u prilozima. Ovaj put urađeno je to kroz temu o padu rejtinga SNSD-a u Banjoj Luci, izborne rezultate u Trebinju, Prnjavoru, te opširnu priču o napadu na posmatrača Saveza za promjene od strane aktiviste SNSD-a na dan izbora u Trnovu.

Izuzetak od tako koncipiranih priloga je onaj posvećen temi o tome ko je nadležan za skidanje predizbornih plakata nakon okončanih izbora. Cijelu priču prati i vrlo dobra videopozadina, tako da slika jače od riječi podcrtava ovu temu.

BNTV jedan je od rijetkih elektronskih medija u bosanskohercegovačkom entitetu RS koji u svojoj centralnoj informativnoj emisiji redovno prati suđenja haškim optuženicima iz reda srpskog naroda. U opširnom prilogu sa današnjeg suđenja bivšem generalu vojske bosanskih Srba Ratku Mladiću, puštene su izjave svjedoka odbrane koje u potpunosti negiraju do sada, kroz više sudskih presuda potvrđene, zločine počinjene nad nesrpskim stanovništvom u BiH.

PLUS DANA:

Prilog posvećen pitanju ko je odgovoran za skidanje plakata korištenih tokom predizborne kampanje. Slika govori više od riječi.

MINUS DANA:

Izvještaj o suđenju Ratku Mladiću pred Haškim tribunalom. Jednostran pristup bez podsjećanja za što optužnica tereti Mladića. Nastavlja se ista praksa kao i kod izvještavanja o suđenju Radovanu Karadžiću, zbog čega oni koji ne poznaju suštinu ratnih dešavanja u BiH mogu postaviti pitanje – zašto se toj osobi sudi u Haagu.

 

KOMPARATIVNA ANALIZA

Oba monitorisana dnevnika fokusirana su na netom okončane izbore i procese provedbe rezultata. RTRS je u cjelini taj posao profesionalnije odradio od BNTV-a. Ključna zamjerka BNTV-u je što izborne rezultate SNSD-a nastoji umanjiti, pa tako javnosti stvara nedoumicu oko vjerodostojnosti zvaničnih podataka o izbornim rezultatima. Obje TV kuće jedva da i spominju podatke o izbornim rezultatima u Federaciji BiH, a nije emitovana nijedna vijest o nekom relevantnom događaju iz tog entiteta.

analiziraj.ba

tačno.net
Autor 16.10.2014. u 10:40

Tacno.net Aplikacija

Aplikacija